PDA

Vis full versjon : Forbanna nå jeg!!.....og LITT frustrert eller???!!!!

Maline
07-09-2002, 13:54
..HEI!;)

Jeg la inn rapport fra sist kontroll hos jordmor..
Hun bekreftet både det ene og det andre som jeg ble litt forfjamset av...

Der fikk jeg masse mas om at babyen lå i seteleie..og han hun var STOR og muligens lite fostervann, så det å snu babyen ville bli VELDIG smertefullt etc........
og KANSKJE time til k.snitt samtale..dette skulle hun sjekke 18.sept!....

Jeg gikk iallefall hjem etter den kontrollen og fikk sambo og meg selv til å lese MASSE om k.snitt...ringte andre som hadde vært igjennom det etc....måtte forberede meg MENTALT liksom.....

Dagen etter, altså igår var jeg på Volvat..............(tenkte det var lurt å ta en privat time hos en som tok seg tid!..og som kunne ta UL!)....

Vel..Dr.Hustedt fortalte følgende;

Babyen veier nå 2,5 kg, ligger med hodet NED, nok fostervann og dersom babyen hadde ligget i seteleie dagen før..og den hadde snudd seg på 24 timer..ja DA hadde jeg merket NOE..ettersom babyen veier 2,5 kg nå!!

..jeg ble nesten satt ut jeg!!
..så nå får jeg gratis time om 2 uker hos han igjen..for han ville sjekke enda en gang dette med leie, og ettersom jeg maset litt mye om det!..:bonk:

En annen ting;
..som egentlig ikke betyr så mye...er at da jeg var hos han i uke 27 sa han; DETTE ER EI JENTE JA!!..se bildene av tissen hennes her!...

Og igår; DETTE ER EN GUTT JA!!....se testiklene her...

HALLO sier jeg bare!!

Nå får det komme det som kommer altså!!!
Glad jeg ikke har kjøpt et eneste jente plagg hitill!!

FORJAMSET hilsen fra meg:) :)

Så det som først var Knerten i magen, ble til Snuppa i magen..men NÅ er det knerten i magen igjen!!
Signatur endring på gang....*latter*

Ha ha!!

Den som lever får iallefall SE!!
:) :) :) :) :)

:findag:

Scotia
07-09-2002, 14:00
Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg leste innlegget ditt. Jordmor må jo ha vært helt på jordet, og det er så dumt for vi får jo så mange unødvendige bekymringer. Noe vi absolutt ikke trenger. ;) . Flott gjort at du selv tok kontakt og fikk ul. Lurer på hva kjønnet er om to uker når du skal på ny ul??:D :D :D .
Lykke til!!

Verdande
07-09-2002, 14:31
Hei du ! Ser ut som den ender bra for deg også når det gjelder barnets leie da.

Jeg ble faktisk sendt på UL for å få bekreftet/avkreftet seteleie og barnets størrelse, siden man aldri kunne være helt sikkert ( i følge jordmor og fastlege). At legen på sykehuset fant ut at babyen lå med hodet ned ( jipppiiii), hadde helt normal størrelse og alt var OK, gjorde både fastlege og jordmor glad, selv om det kanskje bekreftet at de tok feil. Men hos meg er det nok mulig at babyen snudde seg noen dager før, da det var virkelig romstering inne i magen min....

Synes derfor at det er hårreisende at du må ta privat UL for dette!!! Det er faktisk en del av det offentligets ansvar å sjekke ut dette!

Men nå ser det ut til å bli vanlig fødsel for deg også, jeg antar du som meg ikke akkurat så frem til et keisersnitt....

OG så blir det spennende å se hva slags kjønn det blir, nå er det vel bare å vente til fødslen!

Klem fra Verdande, termin 8. oktober ( og dvs T-31 hehe)

*Trixie*
07-09-2002, 14:38
Syns ikke de har så lett for å bestemme seg disse legene og jordmødrene nei. En ting er iallefall sikkert med mini i magen min, h*n ligger med hodet ned, men hva slags kjønn deter derimot...
Var på sykehuset på onsdag, forde babyen har lav puls, jeg er syk og har høy feber og blodtrykk, joda, der kunne de se pungen, men ikke noe tiss.. Hmmmmmm.. Venter å ser til h*n er ute jeg.
:klapp:

Lykke til videre, og en ting er sikkert, det blir hva det blir, og det kan vi ikke gjøre noe med...:)

Annie
07-09-2002, 23:41
Jøsses! Her skal man neimen ikke ta noe som helst for gitt!
Håper at den lille kommer ut med hodet først og beina sist, enten det nå er med eller uten tissemann... :uff:
Lykke til videre, Maline - nå er det ikke lenge igjen!

Stinemor
08-09-2002, 03:22
Det var jo bra at alt stod bra til med den lille da!!

Men helt håpløst å si så mye rart om kjønnet da...
Jeg begynner faktisk å bli litt glad for at de ikke kunne se kjønnet til bebisen vår på UL. På den måten har vi ikke kjøpt inn noen blå eller rosa klær, og slipper i alle fall å få et sjokk på fødestua den dagen bebisen kommer!

Gutt eller jente spiller ingen trille, bare den er frisk og velskapt!!

Stinemor (34+2)

-Marlene-
08-09-2002, 04:13
rart dette med JM i grunn.. syns det er veldig rart at hun kan ta så feil, de pleier jo ikke det egentlig...

Og så dette med Husted da... Jeg har skrevet det før her, men sier det igjen. Husted sa Jente hos meg i uke 27, og i uke 32 fikk jeg med meg bilde av testikklene hjem. Jeg har handlet MASSE gutte tøy :blush: For nå var jeg jo sikker jeg...

Helt til min lege sa at venninna hennes også fikk bilder av testikklene med seg hjem, og ut kom ei jente. Prøv å gjett hvor hun tok denne ul da? :p Yepp.. hos legen vi har gått til.. Så nå ble jeg skremt gett! syns han surrer veldig. For han er jo 100 % sikker sier han, men jeg trur nå at det er en en gutt der inne jeg, men lar være å handle mere tøy.

Merkelig at man kan ta så feil i grunn, trudde kjønnet var meget tydelig nå jeg...

vi får vente i spenning vi da Maline...

Malinmor
08-09-2002, 16:40
Heisann!

Jøsses, ja her har du fått mye å tenke på Maline:uff:

Størelsen på babyen din er like stor som min, jeg var på Senter For gravide på torsdag og da målte han babyen min til 2,5 kg til nå, og beregnet fødselsvekt til termin 30 oktober(samme som deg) var ca 4 kg. Det er en liten feilmargin på dette med størelse, fordi de måler hodet til baby og magen til baby, men de kan ikek se om babyen er lubben på armene og beina, så det er det som gjør at de kan bomme litt:uff: I fjor så sa legen at Sebastian ville bli ca 3900gr ved fødsel til termin og ut kom han på 3406gr og var passerlig tynn i armer og bein;) Så man vet aldri, bare sånn ca hvor store de blir:eek:

Jøss så nå venter dere gutt igjen:) Sikkert et lite sjokk for deg og sambo å få den beskjeden igjen:eek: Men tenk så artig det vil bli med to små gutter i hus;) Også allt det han kan arve etter Kasper:D Tenk så artig det vil være for de i fremtiden med så kort aldersforskjell og være gutter:klapp: Men du får vente å se, ikke sikkert at h*n har tissefant alikevel når baby kommer ut;)

Godt at du har fått sjekket opp dette med leie m.m, men sykt at det er du som må betale for det, da dette er helsevesenets ansvar:bonk:

Dere får kose dere masse isammen i dag:stakar: :stakar:

anita
08-09-2002, 17:49
Når vi ventet jenta vår, fikk vi beskjed ved 18-ukers ul at det var en gutt. Så var jeg innlagt på obs-posten pga premature rier, og da sa legen og at det var en gutt. Og jeg fikk bildet av testiklene:uff: Du kan tro vi var overasket når det kom en jente. Vi fikk til og med noen blåe kort, fordi folk hadde kjøpt tingene før hun var fødd:p

Lykke til videre!!

Metteb
09-09-2002, 01:36
Ja, vi har snakka om denna jordmora di før....skal jeg komme og kjefte litt på 'a? :lol:

Det viktigste er at du er i fin form og at babyen har det bra!

Kan du ikke bare gi den JM et gigantisk spark bak?
Det virker som hun er ute etter å såre deg mest mulig, da!

:baby: 35+2