Vis full versjon : Igangsetting av fødsel, erfaringer????
Hei!
Er det noen her som har erfaring med igangsettelse av fødsel 2 1/2 uker før trmin??? Men stikkpiller
FORTELL!!!!!!!
Tidligere Bruker
16-04-2003, 21:39
Jeg ble satt i gang 1 uke før termin med min 4.
Da var jeg NULL moden, og de brukte 3 stikkpiller for å få livmorenhalsen moden. :(
Resultatet ble en lang grusom fødsel dessverre. åpningen går mange gangermye tregere pga man provoserer frem en fødsel på det viset.
Om man er moden kan det holde å gå drypp, og ta vannet etterhvert, men det nytter ikke visst du ikke er moden for fødsel i det hele tatt.
Men jordmor på syklehuset sa at noen fikk en kjapp grei fødsel med disse pillene, mens noen, deriblant meg, fikk en vond fødsel.
Lykke til.
:mervink:
K@roline
20-04-2003, 04:09
Håper ikke de behøver å sette i gang meg. Moren min ble satt i gang med alle 4 fødslene og hun synes ikke det var så godt...
Men det kan jo gå bedre for noen... Lykke til i hvertfall.
Jeg blir satt igang på onsdag (førstegangsfødende, tre dager før termin), har snart 2 cm åpning, og legen sa at babyen er klar. Jeg hadde også hørt at igansetting er vondere, men hun sa at en fødsel er en fødsel. Blir satt på drypp.
muffin + spiren (som kommer 30.april om ikke før)
Jeg ble satt igang på drypp da jeg fikk sønnen min. Har ingen annen fødsel å sammenligne med, men tror ikke min ble noe værre enn andre sin? Det eneste er at riene kommer for fullt med èn gang - så man får liksom ikke tid til å "venne" seg til dem. Ellers gikk det fort og greit, 4 timer - så var han ute :D
Lykke til!
Klem fra Carine (9+2)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.