Vis full versjon : Hvor tidlig kan man se hjerteslagene på UL?
Hei!
Jeg lurer på hvor tidlig dere har sett hjertet til den lille slå, dere som har vært på tidlig UL (eller kjenner noen som har).
Jeg har mistet ei nyfødt jente og har hatt både MA og SA og får derfor kjempefin oppfølging fra sykehuset nå. Jeg ble bedt om å komme på UL allerede når jeg var 6+1 (26 dager etter EL), og jeg lurer på om det var litt dumt, for det var for tidlig å se hjerteslag. Fosteret målte 2,8mm. Syntes det hørtes veldig lite ut også.
Prøver å ikke bekymre meg så mye, men det er ikke lett :(
"Alle gode ting er fire" - håper jeg :)
Klem fra Toria
Forglemmegei
16-04-2003, 00:13
Vi som har hatt prøverør får ultralyd når vi er 7 uker på vei.. Skal kunne se hjerte slå da etter hva jeg har skjønt!
Hjertet skal begynne å slå i uke 5-6, så du var vel kanskje bare et par dager for tidlig ute!! Jeg synes størrelsen hørtes helt normal ut...
Du får komme deg til ultralyd veldig snart igjen da, så du får se hjertet til din lille;)
Håper virkelig at alt går som det skal denne gangen. Det må ha vært/er forferdelig tøft det du har vært igjennom. Huff..
Hei Toria!
Som nevnt over meg begynner hjerte å slå tidlig. Jeg har lest at det begynner å slå både i 3 og 4 uke, så i uke 5 skal det vel være i aktivitet tror jeg...
Jeg var på første UL i uke 6, da var knøttet litt over 4 mm, og hjertet slo. Høres ut som om du ikke har kommet så langt ennå, når det ble målt til å være 2,8 mm. Befruktningen kan jo ha skjedd senere enn du tror?
Lykke til!
Sanida og :baby: 20+6
Jeg var på første UL når jeg var 8+2 og da så vi hjertet som banket, men det var jo bare to-tre sånne pittesmå prikker som blinket på skjermen.
Hvis du får ny time om et par uker så ser dere sikker mye mer.
Håper det går bra denne gangen, ønsker dere masse lykke til.
:klem:
Jeg husker deg fra augustsiden ved juletider. Så bra at du allerede er tilbake. Denne gangen MÅ det gå bra for dere. Jeg har hørt om flere som har vært på så tidelig UL, som ikke har sett hjerteslag. Men det går nok ikke mer enn en uke eller to før det er synlig på UL. Sørg for å få en time fort igjen, så du slipper å gå å lure. Lykke til.
Tvillingene våre ble oppdaget på ul i uke 7, og der var det to små hjerter som slo. På sykhuset sa de at dette nesten var i grenseland for å kunne se, fordi det var såpass tidlig.
Jeg har også fått tidlig ultralyd pga diverse historikk, og fikk beskjed av legen at jeg burde vente til i uke 8 med denne, da det først var da de sikkert kunne se hjertet. Han ville jeg skulle slippe å bekymre meg mer enn nødvendig etter en litt for tidlig ultralyd - noe jeg er glad for i ettertid! Dere er nok en ukes tid for tidlig ute, vil jeg tro, for størrelsen er helt normal. Ønsker dere virkelig lykke til denne gangen, og håper at vi får se nicket ditt her i månedsvis framover. :klem:
Jeg var på UL i uke 7, og da så vi hjertet slå veldig tydelig!
Tidligere Bruker
16-04-2003, 21:17
Jeg var på UL i uke 5, da så vin ingen hjertelyd.
Men i uke 6+4 så vi tydelig et hjerte som banket. :hjerter:
:mervink:
Jeg var på UL i uke 7. Da så jeg et lite hjerte som slo 450 (!!!) slag i minuttet!:happycry:
Så vidt jeg vet, og som også Forglemmegei skriver, blir det tatt UL i uke 7 på de som har testet positivt etter prøverør. Jeg antar derfor at man temmelig sikkert ser hjerteaktivitet i uke 7.
Håper det går bra for dere denne gangen!
Hei igjen, Toria - tenker på dere, jeg, og lurer på når dere skal på neste kontroll? Satser alt på at dere får se et lite bankende hjerte da!
Hei !
Fint at dere tenker på oss :)
Vi skal på ny UL i morgen (håper jeg).
Legen vår er blitt overlege på gyn., men ønsker å følge oss opp selvom det er utenfor hans område. Vi skal ringe ham kl. 12.00 i morgen, bare for å sjekke at han ikke har fått noen uventede operasjoner el. Men tror han tar oss inn uansett.
Det er den samme legen som foretok keisersnittet når vi fikk Viktoria, og han gjorde stort inntrykk på oss da han satt ved sengen hennes på intensiven og gråt.
Jeg legger inn rapport i morgen jeg, samme hvilken vei det går.
Tror det blir en lang dag i dag.
Klemmer fra Toria.
Sweet Candy
20-04-2003, 18:39
Jeg så hjertet slå i uke 8+4, men man kan nok se det litt før!
Det høres ut som om dere har fått en flott og menneskelig lege, Toria. Lykke til i morgen, og vi venter spent på oppdateringen! :klem:
Alle gode ting ER fire - så langt.
Hvis dette går bedre enn alt vi har opplevd tidligere, så vil vi også få et barn som lever, for i dag så så vi hjerteslagene :klapp:
Det var en stooor lettelse, for både oss og legen, og vi har mange lange uker foran oss, men det skal vi klare.
Viktoria skal bli storesøster, men hun får aldre vite det :leiseg:
Vi har gledet oss så mye til denne dagen, og tror at livet vil få litt mening igjen nå :)
Mange klemmer fra Toria
Så SUPERT å lese! :D
Dette var vel fortjent :klem: og selvsagt vet Viktoria at hun skal bli storesøster. Uansett hva man tror eller ikke tror på, så er det ingen vanskelighet å forestille seg at hun vet det meste som skjer - hun følger med dere - hun har personlig valgt ut denne lille fjerdemannen som skal være så heldig å få nettopp dere som foreldre. Det blir spennende å følge dere framover.
Såååå glad for dere - jippiiiii :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Og veldig enig med Annie i at Viktoria vet at hun skal bli storesøster. Babyen har en egen liten skydsengel som til og med er storesøsteren. Hun passer nok godt på!
Ung Frue
22-04-2003, 14:20
Å SÅ koselig å lese dette da. Dette må gå bra for dere. Jeg ønsker dere lykke til videre. Krysser fingrene for at det skal lykkes for dere. Kos dere i lykkesrusen deres over at det allerede nå var liv se.
LYKKE TIL :klem:
Det var fint å høre ...:klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.