PDA

Vis full versjon : Til dere som har hatt svangerskapsforgiftning...

Knotten
24-07-2009, 10:06
Hvordan merket dere det, hvilke symptomer hadde dere.. MÅ man hovne opp?Få mye vann i kroppen?
Hvor vondt i hodet har man? Så man blir sengeliggende eller behøver det ikke gjøre sååå vondt..

Må bare spørre litt, har hatt hodepine siden i går, og også i pannen, noe jeg har hørt kan være symptom.. men ikke samlet noe vann i kroppen som jeg kan merke. (Ringene sitter som vanlig og anklene ser "normale" ut..)
Hjalp litt med smertestillende i natt, men det kommer tilbake med det samme virkningen avtar litt..noe jeg ikke er vandt til..
jaja..er det ikke det ene er det vel det andre man skal bekymre seg for...:flau::rødme:

H@nne
24-07-2009, 12:03
Hei!
Jeg fikk svangerskapsforgiftning da jeg ventet eldstemann, helt på slutten...Merket faktisk ikke noe selv bortsett fra litt vann i kroppen og jeg hadde ikke hatt noe tidligere. Det som var avgjørende for meg var at jeg gikk fra 0, så til 1, så til 2 og så til 3+ i urinen(er det eggehvite tro?)kombinert med høyere blodtrykk. Legen fikk meg da innlagt med det samme og der lå jeg til han kom av seg selv en uke senere...
Når skal du til kontroll igjen da? Du går vel ofte nå mot slutten?

Elinnemor
24-07-2009, 12:38
Min fødsel ble satt igang da jeg gikk med førstemann, pga svangerskapsforgiftning. Det sies at man må ha alle 3 symptomene, som er proteiner i urinen, høyt blodtrykk og vann i kroppen. Jeg hadde nesten ikke noe vann i kroppen, men hadde protein i urinen og høyt blodtrykk, noe som førte til hodepine som kom og gikk..I tillegg hadde jeg gått noen dager over, og de syntes jeg så trett ut, så dermed ble jeg satt igang.