Vis full versjon : Magetrøbbel
Dette er muligens et teit spørsmål, men jeg bekymrer meg for alt nå i denne tia.
Jeg har en ekstremt ømfintlig mage for tiden, som nesten ikke tåler noe mat føler jeg.
Jeg tror nok muligens jeg brygger på en forkjølelese også da..
Men spørsmålet mitt er: Kan magetrøbbel (springing på do hele tiden...ikke direkte diarè, men noe lignenede) skade de to små i magen?
Hva bør jeg være obs på?
Håper det finnes noen med svar der ute...
:dulte: Ingen som har peiling?
Kan jeg slenge på mitt spørsmål her og Taien?
Jeg også sliter nemlig med veldig løs mage. Hadde det før graviditeten, men det har forværret seg nå..
Det jeg lurer på i forbindelse med dette er om det er ok og bruke imodium eller idoform for å dempe dette litt? Har ikke turt og brukt noe ennå med tanke på at det kan være farlig.
Håper det er noen der ute som vet svar for oss Migica.
Jeg er heldigvis bedre i dag da, så det går nok over for meg. Men hvis du er kronisk plaget, så er det ikke så lett. Har du snakket med dem på apoteket? Eller så kan du jo ringe legevakt å spørre der? De skal da vite slikt...
lille_luna
01-08-2009, 15:07
Jeg har ikke noe dirkete svar, men jeg kan si at jeg har samme problemet, og er snart halvveis. Min lille har det bra.
Tror det er veldig forskjellig hvordan magen reagerer på en graviditet. Sist hadde jeg forstoppelse, og jeg må innrømme at jeg foretrekker litt løs mage.
Magen min kan bli virkelig ille, og jeg føler at hele magen skal vrenge seg til tider.
Jeg ville nok ikke tatt imodium, men idoform ser jeg ikke noe problem i å bruker.
Hei,
nå tenker jeg bare høyt her altså.
Kjekt å få synspunkter rundt det uansett håper jeg?
Når man har løs mage/avføring, så vil vel det si at maten passerer fortere gjennom tarmen. Opptaket av næringsstoffer blir jo da redusert.
For en liten periode, tenker jeg at det ikke er noe problem i forhold til magefrøene. Hvis det varer lenge, da vil vel opptaket av næringsstoffer være lavt såpass lenge at det kan få en innvirkning på magefrøet også?
Den første som merker noe er vel mor uansett, barna tar jo det de trenger først, mor sist.
Håper det er noen der ute som vet svar for oss Migica.
Jeg er heldigvis bedre i dag da, så det går nok over for meg. Men hvis du er kronisk plaget, så er det ikke så lett. Har du snakket med dem på apoteket? Eller så kan du jo ringe legevakt å spørre der? De skal da vite slikt...
:jupp:
godt du er blitt bedre :) Det er noe herk når magen tuller slik.. _Det værste er egentlig at jeg blir såpass isolert. Mamma har også vært slik i mange år, helt til plutselig en dag så normaliserte magen hennes seg og har ikke hat trøbbel med den siden..
Det er ikke så ille at jeg vil ringe legevakt og høre, men skal snakke med legen siden det står at man ikke skal ta hverken imodium eller idoform uten samråd med lege (så det etterpå).
C.D: jeg tror nok det vil gå ut over meg lenge før barnet blir påvirket ja :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.