PDA

Vis full versjon : Støtte

airam
17-04-2003, 15:02
Jeg har vært litt inne på disse sidene og lest. Må si jeg blir :leiseg:
Jeg trodde disse sidene var for å støtte hverande, gi gode råd, og ideèr, ikke kjefte og anklage hverandre.

Muligens jeg har missforstått noe :???:

Uansett:

Lykke til med å slutte røyke allesammen!!!!!

:vink: Maria

Magedutti
18-04-2003, 01:44
Nei du har ikke misforstått.....Det er det disse sidene ideelt skal brukes til.
Dessverre er det slik at de som ønsker støtte og utløp for sine frustrasjoner med røykeavhengighet ikke bruker disse sidene nettopp på grunn av det du har lest og blir trist over...
Ingen ønsker å bli tråkka ned i dritten liksom, da lar man heller vær å gå inn hit...

Synd at det er slik,men noen må jo alltid ødelegge for andre....

Ann
20-04-2003, 01:25
Helt enig! Har vært innom flere ganger og tittet, men har ikke orket å legge inn noe innlegg. Når man sliter med dårlig samvittighet i bøtter og spann fordi man ikke har kuttet helt, trenger man å kunne hjelpe og støtte hverandre-ikke hetse. Det er jo nettopp fordi skadevirkningene er kjente at man har det vondt. Det er ikke nødvendig å slå noen med argumenter som man allerede slår seg selv med hver dag. Vi VET nemlig at det ikke er bra, det er nettopp derfor vi trenger disse sidene for å kunne hjelpe hverandre, kanskje til å få kuttet helt. Virker nesten som om noen er redd for at disse sidene skal være en trygg "havn" for røykere hvor vi kan døyve og glemme vår dårlige samvittighet. Det er det på ingen måte. Jeg anser meg som et voksent, oppegående og opplyst menneske. Det er nettopp fordi jeg innser faremomentene med røykingen at jeg er her. Det gjør meg mitt ansvar bevisst at jeg innser min avhengighet, min svakhet eller hva man skal kalle det. Det hersker ingen fornektelse eller bortforklaring på farligheten av røyk-tvert imot-det er nettopp derfor slike sider kan være til hjelp og støtte for gravide som røyker. Så fri meg for kjefting og belæring fra forståsegpåere som har tilbrakt mange stunder her inne. Jeg er klar over hvor dumt det er-det er nettopp derfor jeg er her -nettopp fordi jeg ønsker å gjøre noe med det!!