PDA

Vis full versjon : hvor aktiv er babyen deres?

abby
07-09-2002, 17:20
Hei desembermammaer!

Lurte på om dere kunne beskrive hvor aktiv deres :baby: er? Leser at noen merker økt aktivitet ved sang ol.

Jeg kan ikke si vårt nurk har fått noe fast døgnrytme / mønster enda, men i løpet av dagen kjenner jeg jo at den er der.

Merker bevegelser utover dagen men :baby: kan være veldig rolig i perioder (timer). Når jeg da begynner å lure, kommer det som oftest et tegn på at den er i orden. :baby: rører som regel på seg et par ganger på morgenen, midt på dagen, på kvelden og på natta. Men det kan likevel gå alt fra en time, til mer, mellom hver gang. :baby:rører seg ikke så lenge om gangen heller. Tre fire "spark" som ikke er spesielt harde, men det kommer seg vel.....

Jeg har jo enda lenge igjen til termin (er 24+1?), hvordan er det for dere andre?

:findag:

Alva
07-09-2002, 18:22
... den har vært meeeget aktiv i en leeeeengre periode, med masse spark, og slag, skikkelig morro :)
MEN de siste par ukene har derimot babyen blitt langt mer rolig. Den ligger, så vidt jeg kjenner, bare med hodet ned nå, noe jordmor sa den gjorde ved siste kontroll, og er ikke fullt så sprelsk mer. Fremdeles tydelige slag og spark, men den sover flere timer i strekk, og har funnet sin egen døgnrytme, det er sikkert. Det virker som den har dårligere plass nå, selv om jeg av og til kjenner den snurrer seg fra side til side av livmoren. (Høyresiden er visst favorittsiden å ligge på.)
Med førstemann var jeg rundt tredve uker før babyen ble roligere, så det skjer litt tidligere denne gang. KANSKJE kan det ha noe med terminen, jeg er nemlig ikke fullt så sikker på at den er riktig.
Jeg har tatt utgangspunkt i siste mens, men siste mens varte to dager, og jeg trengte bare bruke trusinnlegg, og ingenting om natta. Dette er så ulikt min mens som man bare kan få det til! 3 uker før, derimot, hadde jeg nest siste mens, altså kort tid før, og den var helt normal.
Er derfor usikker på om siste mensen var en mens, eller om det var en vanlig, tidlig svangerskapsblødning? Isåfall skulle jeg vært 3 uker lengre på vei.
Ultralyden derimot, er nokså enig med siste mens, men ble satt fram et par dager, og tilsier at jeg skal ha blitt gravid Dag 3 i syklusen, noe som ikke stemmer så veldig godt... DVS dagen etter at "mensen" var sluttet. :uff:

Med andre ord, svææært surrete mens den siste gangen, jeg :) Og ganske merkelig befruktningstidspunkt ;) For vanligvis har jeg sykluser med 35 dagers lengde...

Jordmor beregnet førstemanns termin feil med ca 3 uker på ultralyd, så jeg er spent på om dette kan ha skjedd nå...

Iallefall, i følge jordmor og gravid på dag 3, er jeg iallefall nå 26+1 eller noe sånt, og med termin 16 desember ... :)

susse
07-09-2002, 18:31
Kjenner at den lille begynner å få en viss rytme på dlgnet nå. Har fast sparketid på morran når jeg står opp, så sover den til ettermidagen og er våken til jeg legger meg, sælig i 21 tida er det ofte mye ordining nedi der, ommøblerer sier gubben. Merker også den blir meg aktiv når storebror synger for den, Thomastoget sangen,høyt, inntil magen. Den kan sove i mange timer hvis den får fred, blir jeg urolig dytter jeg litt på baken dens og det blir full rulle med en gang.
Barnet ligger i hodeleie med rumpa godt oppunder ribbena på høyre side det meste av tida, mør og støl der ! Som Alva !!! Turner mye, men ender alltid opp på samme stedet etterpå.

Teddy :)
07-09-2002, 21:45
Jeg synes lille Emilie i magen er aktiv så og si hele døgnet. Kjenner spark uansett hva jeg gjør, men legger jeg meg ned og slapper av på sofaen, blir hun virkelig aktiv :)
Ellers merker jeg det ekstra godt når jeg har lagt meg om kvelden og når jeg våkner på morgen. Synes det er så fasinerende å kjenne hun sparke :elsker: Klarer liksom ikke å konsentrere meg om noe annet enn henne da :)

Ha en fortsatt fin lørdag, jenter :)

Kos og klem fra Teddy, 26 uker i dag :)
Termin 15. desember

Nellevis
07-09-2002, 22:19
Her er aktivitetsnivået svært ujevnt! Kjenne liv hver dag, men ikke til samme tidspunkter og ikke alltid like harde spark. Babyen reagerer stort sett alltid når jeg trykker på magen og roer seg gjerne når jeg begynner å prate til den.

Steinbukk
08-09-2002, 02:25
Hei

Har bekymret meg litt (unødvendig ser det såklart ut som) for jeg synes ikke det er så mye aktivitet der nede...

Men det er litt til ca faste tider.

Litt på morningen når jeg har tømt en meget full blære...sikkert godt med litt bedre plass :)

Så ca i 13-14 tiden

Så etter middag ca 17-18 og litt kveldskos foran tv'n med pappan i 21-22 tiden...før vi avslutter i senga. Sovner til bevegelsene (litt omvendt her hos oss)

Mulig der er liv på natta, men ikke kraftig nok til at jeg våkner og merker noe.

Får ikke alltid respons når jeg dytter, men oftest når jeg drikker masse kaldt vann...

Synes ennå det er litt ekkelt med det samme når den blir stille og "sovner" ... blir sikkert å mene noe helt annet når den blir større og det går ille t over blære og ribbein og det som måtte være.

Ellers så er det ekkelt med bevegelse under og over navelen...kjempe rart :)

Klem Steinbukk & :baby: 24+4 (UL 23+6)

Kikkan
08-09-2002, 11:22
Her er det passe med liv syns jeg. :)
Først når jeg våkner i 6 tiden (når jeg skal på jobb...)
Så rundt 7 tiden når jeg sitter på toget. (ca 30 min etter frokost)
Å så rundt 9-10 en gang.
Å rundt 12 (ca 30 min etter lunsj)
Så er hun stort sett stille fram til klokka 16:30 (når jeg setter meg på toget hjem fra jobb)
Å så blir det liv igjen ca 30 min etter middag.
Å når jeg legger meg for kvelden.
Å klokka 02:00 på natta har hun en skikkelig treningsøkt! (Sånn at jeg våkner av det noen netter...)
Når hun beveger seg de tidspunktene, så er det kanskje 5 min i strekk, med ganske kraftig bevegelse. Ellers er det sånne smådult til å fra gjennom hele dagen også. :)

Lykke
08-09-2002, 20:44
Som Teddy beskriver det så kjenner jeg også masse daglige livstegn fra den vesle krabaten, men det er ikke noen typiske mønster ennå. Det varierer litt fra dag til dag, også HVOR hardt og NÅR på
døgnet det sparkes. De eneste "sikre" er rett etter mat/drikke-inntak og når jeg skal legge meg ... Deilig er det , uansett.

Kos fra Lykke og :baby: 27+4

Sine
09-09-2002, 01:00
I magen min er det med jevne mellomrom liv, men det er forholdsvis svake spark og ikke til faste tider. Har egentlig ikke tenkt over om det finnes noe mønster.

Kjenner likevel sparkene best når jeg ligger på ryggen. Men litt jevnt ut over dagen kommer det.

Her ei natt opplevde jeg å bli skikkelig bekymra, og da ble det masse ubehagelig liv i magen så jeg måtte ta pusteøvelser for å roe meg ned og da roet tulla seg også. Rart dette med overføring av følelser.

Sine 25+0
(jøss hvor fort ukene går :))

Tidligere bruker
09-09-2002, 12:56
Sist jeg var til jordmor og hørte på hjertelyden var babyen helt rolig. Jordmora sa da at jeg skulle tenke ekstra hardt på h*n. Det gjorde jeg, og h*n begynte å sparke vilt. Det er god kommunikasjon mellom dere sa hun:D
Har merket det senere at babyen sparker når jeg tenker mye på h*n og fremtiden:)

Amadala