Vis full versjon : kan noen se hitt litt?
Rainbow_Girl
17-04-2003, 18:19
Hei Jenter
Håper dere har det bra ....
Er bare en liten tur på besøk fra snart gravid for å spørre dere om noe..vet det er en link her med spørsmål fra snart gravide... men tror det er flere som leser her....Håper det går greit for dere....
spørsmålet mitt er om det er noen her inne som har noen fine strikke oppskrifter på baby tøy ... hentesett, jakker, luer osv ...alt er av interesse.....
driver nemlig å strikker litt på kveldene til den dagen jeg er så heldig å bli gravid....
På forhånd vil jeg takk for svar ....
ps .. har alle oppskriftene på drops?/drop? så trenger ikke linken ditt
Ha en fortsatt god påske alle sammen
Påskeklem fra Rainbow
Heisann!
Skulle gjerne hjulpet deg, men jeg er helt håpløs når det gjelder håndarbeid. Det er noe jeg aldri har likt...;) dessverre...
Men det er veldig koselig å få hjemmestrikket tøy til babyen da....:D
Håper du får mange gode tips fra de andre vordende mødrene her inne..
Filifjonk
18-04-2003, 16:17
Fant denne linken:http://www.pinnsvindesign.no/Oppskrift.htm
Det var alt som var. Si meg er det ikke enklere å finne oppskrifter direkte i garnforretningene da?
Rainbow_Girl
19-04-2003, 15:27
hei..
joa er sikkert lettere å finne i garn forettningene men det er så dyrt derfor tenkte jeg at jeg like godt kunne spørre her om det var noen som hadde/intresert i å bytte noen oppskrifter ...
men ser desverre ikke ut til at så mangen har det....
men takk for svar ...
Ha en fortsatt fin påske .....
Påske klem fra Rainbow
Vet at garnet de selger på Rema1000, FruÅse tror jeg det heter, også har noen oppskrifter. De står i butikken og jeg mener at de ikke koster så mye. Lurer litt på om du må i en slik Rema1000-Stormarked for å finne det...
Filifjonk
20-04-2003, 02:23
Er du klar over at du kan låne strikkebøker med masse oppskrifter på biblioteket? Jeg gjør det når jeg skal hekle. Bare kjøre boka gjennom kopimaskinen det og ta ut det en liker best. Og det er helt gratis, vel nesten.. koster vel 1 krone pr kopiark.
Rainbow_Girl
20-04-2003, 15:55
nei det er jeg ikke klar over...
men er de oppskriftene gammle eller er det av den nyere sorten ??
er nemlig ikke så glad i de gammle oppskrift heftene...
men takk for rådet...
Fortsatt god påske...
kos fra Rainbow
Filifjonk
20-04-2003, 20:21
Spør de ansatte om de kan finne fram det nyeste de har. De kan også hente inn bøker fra andre større/ mindre biblioteker, så du skulle ha god sjangs for å finne noe du liker.
Men hva er galt med gamle oppskrifter, mange av de er skikkelig kule. Jeg har et strikkesett som min mor strikka etter en 45 år gammel oppskrift.. Skikkelig fin.. Mange har spurt om kopi av den oppskriften. Dessverre kan jeg ikke formidle den til deg fordi min mor bor langt unna, og det er hun som eier oppskriftshefte.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.