Vis full versjon : Kynnere hos 3.gangsfødende, eller fler :p
Moonlight
08-08-2009, 12:35
Bare lurer på hvordan dere opplever/opplevde kynnerene når dere begynte nærmer dere termin..
Har 8 uker til termin i dag, og kynneren er absolutt tilstedeværende HELE tiden.. det har kommet først nå de siste to dagene, og er forferdelig slitsomt.
De varer absolutt lengre enn en time i slenge, og de er ganske regelmessige med 2-3 minutter i mellom.
Varer kanskje 30 sekunder, og sitter ekstremt høyt oppe (rett over de nederste ribbeina liksom) og tar med seg korsryggen i samme slengen.
De er ikke vonde i den forstand, men med den hyppigheten så er det ikke til å unngå at korsryggen faktisk er øm og vond i dag etter gårsdagens kynner-helvete på kvelden.
Er IKKE i aktivitet, satt i stolen i hele går kveld, og har gjort det samme i dag..rett og slett fordi jeg er helt tappet for energi.
Ikke hatt sex, og ikke noen andre former for store utskeielser.
Ryddet litt i går på formiddagen, og vasket en bil på ettermiddagen i går.. men ikke noe utover det...
Hvordan er det for dere??
Stjerneskudd
08-08-2009, 14:55
Har hatt mye mindre kynnere med nr.3 enn med nr.1 og 2.
Jeg hadde også mindre kynnere denne gangen enn de to forrige gangene, men generelt sies det at man får mer kynnere jo flere svangerskap man har.
Sånn du beskriver det er ikke normalt med kynnere. Man skal ikke ha kynnere hyppigere enn ca 4-6 per time. Jeg hadde perioder med hyppige og regelmessige kynnere i første svangerskap, men da visste jeg ikke at det var unormalt, og gjorde ikke noe med det. Hadde jeg fått så hyppige kynnere som du har nå når jeg vet hva som er normalt, tror jeg at jeg hadde tatt en telefon til lege/jordmor/føden og forhørt meg om hva de mente om tilstanden.
Moonlight
08-08-2009, 17:02
det har vært ganske rolig nå utover dagen, så jeg har bestemt meg for å bare se ann.. jeg sovnet på sofaen før på dagen i dag, og når jeg våknet kjentes ting litt bedre.
Har kontroll hos jordmor på onsdag, så hvis ting ikke endrer seg dramatisk så skal jeg ta det opp med henne da og høre hva hun sier.
Jeg har hatt mye kynnere med de to andre også, men jeg tror ikke det var så veldig mange pr time liksom.. ikke hvis jeg ikke holdt på med noe som provoserte dem frem iallefall.
Det er jo ingen fare så lenge det ikke endres noe, vil jeg tro?
Men har i bakhodet at telefon til føden er på sin plass om de endres i stryke osv altså ;)
Tigerjenta
08-08-2009, 17:55
Dette er faktisk det eneste svangerskapet hvor jeg kan si at jeg er plaget med mye kynnere. Hadde omtrent ikke i de første to svangerskapene.
Men nå har de vært vonde/slitsomme helt fra starten av andre trimester. Hadde en runde i uke 35 hvor jeg hadde tre kvelder med regelmessige kynnere/maserier. Men så har det vært stille igjen. Har på en måte innfunnet meg med at det kommer til å være slik mange ganger før fødselen starter "på ordentlig" denne gangen.
Men jeg synes absolutt at du skal ta kontakt med lege/jordmor/føden dersom dette fortsetter hos deg. Det er jo toss alt enda 8 uker til termin for deg, så de burde jo ikke være veldig regelmessige enda.
litago76
10-08-2009, 17:13
Har også lurt på dette i dag for jeg har kynnere mer eller mindre hele dagen, men ikke regelmessig, bare at de kommer og går hele tiden.
Veldig slitsomt i grunn.
Flere som har det?
Jeg hadde masse kynnere med nr 3.. lenge.. Maserier i ukesvis og noen timer med rier hver kveld siste uka.. men til gjengjeld var fødselen over på 30 min, så alt "maset" gjorde en god jobb :fnise:
Moonlight
25-08-2009, 09:14
Kjekt å høre fleres erfaringer :)
Her holder kynnerene på som da jeg skrev innlegget, og har på en måte slått meg til ro med dem så lenge de ikke er direkte smertefulle..
Mye annet som er mer mystisk nå på slutten egentlig :knegg:
Men sånn er det jo.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.