PDA

Vis full versjon : Økt libido når man venter gutt

Anne-S
09-08-2009, 21:47
...og omvendt ved jente?

Siden man kan bli mer kvalm av å vente jente, pga homonproduksjonen (østrogen), så lurer jeg på om det kan være slik at man blir mer kåt av å vente gutt? Har forstått det slik at man da har mer testosteron i kroppen? Og om man får mindre lyst på sex når man venter jente, selv om kvalmeperioden er over?
I mitt første svangerskap hadde jeg stort sett sexforbud, så det blir vanskelig å regne med. I andre svangrskap ventet jeg gutt, og hadde lyst på sex nesten hele tiden. Denne gang venter jeg jente, og kunne fint klart meg uten sex. Synes det er frustrerende, for savner å ha lyst. Det er som om kroppen reagerer treigere.
Kan dette ha noe med hormoner å gjøre? Noen som synse, eller som vet?

Rakkis
09-08-2009, 21:50
Hvis dette er tifelle, så får jeg jente ....:sparke:

Anette:)
09-08-2009, 21:52
signerer Rakkis..

Smula
09-08-2009, 21:57
Tja, jeg har hatt tre svangerskap med hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme), og har 1 jente og 2 gutter (1 i magen). Sexlysten har ikke akkurat vært plagsomt fremtredende i noen av svangerskapene, for å si det sånn. :fnise:

emin
09-08-2009, 22:11
Da er jeg litt rar for jeg hadde økt kvalme OG økt libido da jeg ventet jente. Da jeg ventet gutt var jeg mindre kvalm og hadde mindre sexlyst. :knegg:

ibi
10-08-2009, 11:44
Sist var jeg så og si ikke kvalm i det heletatt, men lysten var økt. Jeg fikk ei jente.

Denne gangen har jeg vært ganske mye kvalm og kastet opp en del. Lysten er økt og de tror det er ei jente i magen min.

Dena70
10-08-2009, 12:04
Da venter jeg ei jente i så fall, ikke mye lysten her i gården :knegg:

snorkfrøken82
10-08-2009, 12:18
Har gutt i magen og her henger kibido mer sammen med min dagsform enn noe annet. Har hatt perioder der jeg har blitt dårlig bare ved tanken og dager der jeg vil ha hele tiden...

Men blir man påvirket av testosteron er det jo ikke bare økt libido som er konsekvensen, men muligens økt hårvekst, mørkere kroppshår, mer muskler og mer fett på mage (med jente i magen vil man da få mer fett på hofter/rumpe)...