Vis full versjon : klør
Jippijenta
10-08-2009, 21:30
Jeg klør så fælt på hendene jeg.. Er dette noe jeg bør ta opp med legen?
Klødde fælt en periode i sommer også, men ga seg - så har ikke tenkt så mye på det. Våknet igjen i natt av at jeg klødde på hendene, og har klødd i hele dag :noia:
Jeg ville tatt det opp med lege eller JM, slik at du kan bli utredet med tanke på svangerskapskløe. Om det ikke er noe som er farlig, så er det i allefall veldig ubehagelig å klø slik, så kanskje du kunne fått noe kløstillende.
Det står litt om svangerskapskløe her (http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet_og_amming/svangerskapskloe).
:gaah: Jeg klør på fingertuppene og hendene jeg. Lurte selv på å spørre legen om dette, tror det er lurt!
Marianne30
10-08-2009, 21:50
Jeg fikk svangdrskapskløe i uke 36 sist. Det klødde inne i nhåndflatene og under fotbladene. Jeg ringte sykehuset og måtte komme med en gang for å ta prøver. Dagen etter viste det seg at verdiene i galle og lever var helt feil og jeg ble satt igang 3 uker før tiden. Det kan visst være kritisk for både mor og barn om det ikke blir oppdaget, men etter det de sa til meg var det ikke farlig før uke 30. Men du kan jo ta en tlf til føden og høre :jupp:. Lykke til!
Jippijenta
10-08-2009, 21:54
Jeg fikk svangdrskapskløe i uke 36 sist. Det klødde inne i nhåndflatene og under fotbladene. Jeg ringte sykehuset og måtte komme med en gang for å ta prøver. Dagen etter viste det seg at verdiene i galle og lever var helt feil og jeg ble satt igang 3 uker før tiden. Det kan visst være kritisk for både mor og barn om det ikke blir oppdaget, men etter det de sa til meg var det ikke farlig før uke 30. Men du kan jo ta en tlf til føden og høre :jupp:. Lykke til!
:skummelt::skummelt:
Huff.. får ringe legekontoret i morgen og høre hva de sier.. Skal til JM på fredag - men hun tar vel ikke blodprøver??
Noen JM tar blodprøver. Hun jeg gikk til i forrige svangerskap tok blodprøver, men hun jeg går til nå gjør det ikke - men så har hun legekontoret vegg i vegg også... Om din JM ikke tar blodprøver, kan hun helt sikkert henvise deg videre til lab.
Lykke til! :klemme:
Jippijenta
10-08-2009, 22:02
Noen JM tar blodprøver. Hun jeg gikk til i forrige svangerskap tok blodprøver, men hun jeg går til nå gjør det ikke - men så har hun legekontoret vegg i vegg også... Om din JM ikke tar blodprøver, kan hun helt sikkert henvise deg videre til lab.
Lykke til! :klemme:
Da tar jeg det opp med henne på fredag :) Blir endel jeg skal ta opp med henne da.. Jeg er rehsus negativ også - og ingen har spurt om hvilken blodprøve jippimannen har - og det er jo også relativt vesentlig etter hva jeg har forstått..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.