PDA

Vis full versjon : Fostervann

Emmeline
18-04-2003, 01:52
Var på ordinær UL i går ( er nå 17+5 uke på vei ), og jeg gruet meg noe forferdelig, for jeg en litt pessimistisk person, som absolutt MÅ tro at noe er galt, men det gikk bra. Jordmor målte hode, lårbein, hørte på hjertelyden og alt var som det skulle. Da ble jeg selvfølgelig glad og veldig letta, MEN så måtte jordmor komentere en liten ting: hun sa jeg hadde mye fostervann, og ikke noe mer en det. Det da lille hysteriske meg lurer på er: er det farlig eller hva kan skje med for mye fostervann???

Tidl. bruker
18-04-2003, 16:03
Så vidt jeg har skjønt så har bare :baby: god plass da :)

Hvis det hadde vært EKSTREMT mye så hadde de nok sett nøyere på saken..

Tror ikke du skal bekymre deg :)

Annie
19-04-2003, 01:08
Mye fostervann ble nok bare kommentert som en bra ting. Det betyr at baby har mye plass å boltre seg i, at magen blir stor og fin og at alt er bra. Dersom det hadde vært ekstreme mengder og dette hadde vært farlig på noe vis, hadde det absolutt ikke vært kommentert på den måten. (De fleste er bekymret for for lite fostervann - kanskje det var derfor hun i det hele tatt kommenterte det?)

Emmeline
19-04-2003, 01:12
Takk for fine og beroliggende svar jenter! Ei hysterisk førstegangsmor som jeg, trenger å lytte til hva andre har å si!

Tidligere Bruker
19-04-2003, 15:33
I 2 av mine svangerskap har jeg hatt mye fostervann, og legen har kommentert det.

Han sa det var MEGET sjelden at mye fostervann skyldtes sykdom hos barnet.

Jeg synes du skal ta det fullstendig med ro så lenge det ikke skulle undersøkes nøyere. :)

:klem: