PDA

Vis full versjon : Brystvorte kløe

mariuska
15-08-2009, 22:40
Har hatt en litt spesiell plage idag og i går.. Jeg klør så fælt på den ene brystvorta mi, altså på toppen av den liksom inni den gropen.. Har begynnt å få litt melk, og har ofte en liten tørr skorpe oppi gropen, særlig om morgenen. Noen som vet hva det kan være? Kan det hende at jeg har fått en slags reaksjon på melken eller noe? evt noe jeg kan smøre brystvorten med for å lindre det? Er ganske plagsomt, og det er bare på den ene brystvorten.

Jeg er forresten førstegangs..

tweeny
15-08-2009, 23:11
Jeg kan ikke annet enn å signere. Syntes det minner om kløen som kommer når skorpen på et sår gror - veldig intens. Hos meg kommer det i perioder, ene dagen er det sånn og et par dager seinere er det borte.

litago76
15-08-2009, 23:48
Jeg kan ikke annet enn å signere. Syntes det minner om kløen som kommer når skorpen på et sår gror - veldig intens. Hos meg kommer det i perioder, ene dagen er det sånn og et par dager seinere er det borte.

Jepp, jeg har det også slik og har hatt det i hele dette svangerskapet og hele det forrige.
Tror nok at det er helt normalt i og med at det er store forandringer som skjer i brystene:snill: men kan jo selvfølgelig ikke si det helt sikkert....

*babysyk
15-08-2009, 23:53
Sånn har jeg hatt det i perioder både dette svangerskapet forrige gang :jupp: Er nok helt normalt. Du kan jo prøve å kjøpe deg purelan-salve på apoteket (som er et must etter fødselen også) og smøre på det og se om kløen forsvinner av den, men jeg vil anbefale deg å ta på et ammeinnlegg om du bruker den, for det kan bli litt kliss (ikke natusan sine for de har en tendens til å sette seg fast...)

mariuska
16-08-2009, 14:56
Okei, det er bra det er såpass normalt, så jeg får bare lære å leve med det :D I går var den veldig sår, så får nok heller prøve å holde meg å ikke klø så alt for mye.. Takk for tipset *babysyk, skal løpe på apoteket i morgen:jupp:, men ett rart spørsmål til: hvor får jeg egentlig kjøpt amme innlegg??? Så etter det sånn halvhjerta på apoteket, men så ikke noe der, men mye mulig jeg overså det da..

ibi
16-08-2009, 16:23
Jeg klør også innimellom og jeg husker jeg gjorde det sist også. Får også litt skorper/belegg etter lekkende råmelk. Om det blir ille, så signerer jeg det som allerede er foreslått her, å bruke purelan. Jeg har ikke brukt noe på de, annet enn å vaske av litt forsiktig med en kald klut når det har blitt for ille og prøve å ikke irritere for mye, for da har de blitt såre. Unngå at bh og klær gnisser på brystvortene.

Ammeinnlegg skulle jeg tro de har på alle apotek? Om du ikke ser det ute blandt hyllene, kanskje de har det bak disk? Her jeg bor nå, er det et lite apotek, og der har de masse av babyutstyr og ammeutstyr bak disk i allefall.

*babysyk
16-08-2009, 19:51
Okei, det er bra det er såpass normalt, så jeg får bare lære å leve med det :D I går var den veldig sår, så får nok heller prøve å holde meg å ikke klø så alt for mye.. Takk for tipset *babysyk, skal løpe på apoteket i morgen:jupp:, men ett rart spørsmål til: hvor får jeg egentlig kjøpt amme innlegg??? Så etter det sånn halvhjerta på apoteket, men så ikke noe der, men mye mulig jeg overså det da..

På bleieboden.no selger de tøy-ammeinnlegg som jeg tror jeg skal prøve :jupp: Da slipper man jo all den søpla, og kan jo bare vaske de sammen med håndklær og sånn. Ellers selger de nok ammeinnlegg både engangs og ullinnlegg på apotekene. Engangsinnlegg selger de også på vanlige dagligvarebutikker, jeg var flittig bruker av coop sine ammeinnlegg som finnes på de fleste coop-butikker, kommer nok til å bruke noen av de denne gangen også(tror pakkene var lilla). Natusan sine synes jeg var pyton for de klistra seg fast, og det vet jeg flere sier om dem selv om det ikke gjelder for alle. Libero sine har jeg ikke prøvd, men den nye baby-serien deres virker ganske bra, så det kan godt hende de er fine :jupp: Coop sine var en prisvinner, og bra kvalitet i forhold til pris :jupp: