Vis full versjon : Syklus etter SA...
Tidl. bruker
19-04-2003, 00:54
Er det noen SM-damer som kan hjelpe meg litt?
SA begynte med blødning den 4/4-03, skal jeg regne dette som dag 1 i neste syklus?
Og et spm til..... Dere som har opplevd SA, hvor lang tid gikk det før dere var gravide igjen og hvordan gikk det da?
Klemmer fra
Heisann du:)
For det første må jeg si at det var trist at du mistet...:(
Første dag du blør når du har SA regnes som første dag i menstruasjonen ja.
Selv har jeg aldri prøvd å bli gravid etter en SA, så akkurat den biten kan jeg ikke svare deg på
Det er forskjellig fra jente til jente hvor lang tid det tar før man får eggløsning igjen etter en SA. Men vanligvis får man en litt lengre syklus enn det man hadde før man ble gravid. Mine sykluser økte vel med en ca 10 dager etter begge SAene mine...
Håper du snart får to blå igjen da!:)
Klemmer fra athiqa og lille funky noodle 15+2:baby:
Tingeling
22-04-2003, 02:40
Trist at du måtte oppleve det forferdelige sjokket det er å miste en spire. Selv har jeg også vært en av OSS.
Jeg hadde 2 SA i høst. Første gang 4+5. Fikk da EL igjen etter SA dagen. Altså SA =dag 1.
Mnd. etter ble jeg igjen gravid men SA da 4+4. Fikk EL igjen etter SA dagen. Altså SA igjen=dag 1.
Så gikk det 2 sykluser der ingenting skjedde og jeg trodde at alt håp var ute, men i syklus nr. 3 etter siste SA satt den igjen gitt. Og takk og lov så er spiren fortsatt i magen.
Så jeg ble altså gravid 3 ganger på 5 mulige ;) men litt uheldig med "mandagseksemplarene".
Lykke til med fortsatt prøving.
22+4
Filifjonk
07-05-2003, 13:04
Har hatt totalt 5 SA'er. De fire siste kom etter hverandre med ca 1 sykluslengde i mellom dvs ca 4 ukers mellomrom. Jeg regnet fra start av SA, men hadde en syklusdagbok å støtte meg til som sammenligningsgrunnlag for å finne sannsynlig tid for ny el. Fikk faktisk el som normalt ca 12 dager etter første blødningsdag i SA'ene. Brukte også el-tester hver gang for å være 100% sikker.
Men dette var meg.. er ikke sikkert at du er like heldig og får el før etter at du har hatt en vanlig mens igjen. Det er anbefalt å vente til du har hatt minst 1 normal syklus før du prøver å bli gravid igjen. Vel ble jeg gravid støtt.. men jeg fikk jo nye SA'er hele veien så det kan jo ha vært at slimhinnene mine eller miljøet i livmoren ikke var helt ideelt til tross for at jeg fikk el.
Jeg ble skikkelig gravid først etter å ha ventet en hel syklus. Men da satt den også og nå venter jeg ei jente i september..
Jeg hadde en SA, og oppdaget ikke at jeg var gravid før etter fosteret var "ute" av livmora. Det var 4 september.
Vi prøvde ikke aktivt (jeg ble gravid med pillen), så hadde vi sex før jeg fikk mensen. Var litt uforsiktig, og den 3 oktober satt jeg der med ny positiv graviditetstest.
Leste etterpå på internett at man er veldig fruktbar i perioden etter en SA.
Så nå kommer babyen i juni. Terminen måtte settes ved hjelp av tidlig ultralyd da jeg ikke hadde mensen imellom.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.