Vis full versjon : Hodepine
Evigoptimist84
22-08-2009, 22:34
Hva gjør man med hodepine i svangerskapet og hva skyldes det?
Jeg hadde det sist også og har hatt det 3 dager i strekk nå. Kan jo ikke spise paracet hver dag, vel? Sykemelding? Kiropraktor? Medisin?
Drikker MASSEVIS av vann, så det er i hvert fall ikke det. Hjelper ikke å slappe av og kaffe hjelper heller ikke. Det føles som om årsaken muligens sitter i nakken, så kanskje kiropraktor hadde hjulpet?
Kjerringråd?
Jeg har slitt mye med hodepine i dette svangerskapet, noe jeg tror kommer av en kombinasjon av hormoner og nakke anspenthet. Jeg går til trening både i varmatvannsbasseng og i sal, samt tar nakkemassasje en gang i uka, dette hjelper syns jeg :jupp:.
Du kunne jo reist til fysio og fått en til å sett på nakken din. Veldig plagsomt er det. Jeg tar ikke Paracet for hodepine i svangerskapet, men det har sått meg helt ut mange dager.
snorkfrøken82
23-08-2009, 12:07
Jeg har tidvis hatt hodepine, spesielt på sidene av hodet. Man sier jo at man har det pga hormonelle forandringer. Jeg har også blitt veldig fort stresset i løpet av svangerskapet. Stress har ført til enormt stiv nakke og skuldre som jeg har gått til kiropraktor for å løse opp. Kiropraktoren har regelerett knekt opp nakken min (ja, det høres helt jævlig ut, men det hjelper virkelig). Koffein kan vel føre til hodepine, så kaffi vil jeg ikke tro hjelper.
Viss du føler du har stiv nakke ville jeg virkelig ha gjort noe med det så fort som mulig, min har iallfall vært så stiv til tider at jeg har hatt begrenset bevegelighet... :urk:
Christabella
31-08-2009, 13:27
Jeg sliter også med hodepine dette svangerskapet. Pyton!!! Kjennes ut som det går nedover nakken hos meg også. Då før helgen så var jeg å kjøpte med 5 gavekort på 30 min med rygg og nakkemasasje så tenkte jeg skulle gå hver 14 dag fremover. Det var på tilbud så måtte bare slå til.
Så får vi se om det hjelper eller ikke.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.