PDA

Vis full versjon : Krem mot strekkmerker?

Tidl. bruker
19-04-2003, 21:00
*

Magedutti
19-04-2003, 21:03
Allverdens kremer kan nok ikke forhindre strekkmerkene hvis de vil komme ;) Det er jo ikke slik at du MÅ få dem som gravid.
Noen slipper unna.

Men å smøre huden på magen med en god fuktighetskrem er nok bra når den virkelig begynner å vokse selv om det har lite å si for om du får strekkmerker eller ikke :)

Forglemmegei
19-04-2003, 23:40
Jeg anbefaler fortsatt Hvetekimolje, og har tenkt til å smøre meg masse med det!! Det er en E-vitamin olje og den motvirker arr og strekkmerker!!
Selvfølgelig er det noen som får strekkmerker uansett hva de gjør, både pga hormoner og for stor vekst på veldig kort tid. Men, det er da verdt å forsøke å gjøre noe selv.. Vet om mange som har fått god hjelp av denne og den blir høyt anbefalt av mange aromaterapauter!!;)
Håper jeg slipper å få det, men skulle jeg det så har jeg tenkt til å unne meg ultralyd-beh for å minske de..

Tidl. bruker
20-04-2003, 00:16
*

Forglemmegei
20-04-2003, 00:32
På Apoteket!! Husk å smøre alle de stedene som kan vokse, da..Ja, eller som blir strukket. Dvs: pupper, mage, lår, hofter og rygg!!
Så får vi håpe på det beste!! :)

Tidligere Bruker
20-04-2003, 00:35
Og jeg har fortsatt null tro på at noen kremer hjelper. :p
Snakket med ei venninne her om dagen. Hun hadd eei annen venninne som fikk en HAUG med strekkmerker til tross for intens smøring av alle slags kremer hun ble anbefalt.
Mens venninnen min ikke har et eneste strekkmerke, og hun har aldri smørt seg med noe. ;)

Det er hormonelt, og er man disponert for det, så kommer de uansett. Og det er aldri dokumentert en eneste krem som skal hjelpe.

Men for all del, de som vil må bare smøre. ;) Huden har jo godt av det uansett.

:mervink:

Iset
20-04-2003, 03:17
du får kjøpt hvetekimolje på helsekosten også, der har de et mye bedre utvalg av oljer enn på apoteket, dessuten kan personalet mer om oljer enn det de kan på apotekene (med unntak da, Life-kjedene er veldig flinke på opplæring av ansatte).

jeg smører meg med WELEDA SVANGERSKAPSPLEIE-OLJE mot strekkmerker hver dag, den inneholder en spesial blanding av hvetekim, jojoba og mandelolje, + et utvalg eteriske oljer:)

klem Iset 10+2

Angelique
20-04-2003, 12:22
Har hørt fra både legen min og aromaterapauten min at ingen kremer hjelper mot strekkmerker fordi det er hormonelt betinget og det er underhuden som sprekker.

Dette er mitt fjerde svangerskap, jeg har ALDRI smurt meg spesielt med tanke på dette, bare vanlig normal body lotion fordi overhuden er tørr.
Jeg har ikke et eneste strekkmerke noen steder, hverken pupper mage rompe eller lår.
(er ikke spesielt stor i kroppen i utgangspunktet, og har lagt på meg ca 8-9 kg i alle svangerskap)

Lykke til!!

Delaylah
20-04-2003, 14:47
Har troen på å smøre inn kroppen, for selv om man sprikker på det innvendige hudlageret så kan det ha positiv effekt å massere hudområdet for å få gang i blodsirkulasjonen. Jeg pleier å ta en hampvott over magen og puppee i dusjen, og etterpå smøre meg inn med "Cocoa Butter" fra The Body Shop.

Ceni
20-04-2003, 19:16
har lest et eller annet sted at du bør smørre deg inn med bodylotion en gang om dagen og så gjerne kjøpe en olje laget av druekjerner(baseolje) den skulle man få hos helsekostbutikker...
:findag:

Filifjonk
20-04-2003, 20:35
Skal dere bekjempe strekkmerker, så ikke glem at de kommer andre steder enn på magen også da. Lår, knehaser, rumpeballer, undersidene av overarmene ( dersom du legger mye på egenvekten din) puppene og selvsagt magen og lysken. Så har dere tro på kremer så må dere smøre dere inn mange steder.

Personlig tror jeg null på kremer. Jeg har uansett så mye strekkmerker fra før at noen til ikke gjør noe. Strekkmerkene blir med årene nesten usynlige, som fine sølvlinjer. Helt greit for meg.. Det viser bare at jeg har lev et liv.

Loop
20-04-2003, 21:35
Hei ! I mitt første svangerskap smørte jeg meg to ganger hver dag hele perioden med spesialkrem fra Body Shop. Den hjalp mildt sagt ingenting, for jeg ble strekt alle veier uansett. Legen min sier det er hormonelt betinget. Det eneste jeg tror hjelper er å forhindre stor vektøking, men fuktighetskrem er sikkert ikke til skade. Har også forsøkt akupunktur for å styke bindevevet. Endte med å operere bort halve magen. Nå er jeg gravid igjen og kommer sikkert til å sprekke mer enn noengang for jeg har mindre hud! Sorry...:leiseg: :findag:

Forglemmegei
20-04-2003, 22:30
Man bør være forsiktig med eteriske oljer tidlig i svangerskapet!!! Derfor skal man være forsiktig med å bruke Baseoljer/kremer blandet med dette! I siste halvdel av svangerskapet kan man blande 2-3 dråper lavendel i 15ml Hvetekimolje.. Lavendel er også med på å motvirke strekkmerker!
Den motvirker også høyt blodtrykk, som mange sliter med (etter hva jeg har skjønt) i svangerskapet!:)
Ja, ja.. dette er ihvertfall hva jeg lærte da jeg gikk på skolen for Fysikalsk Aromaterapi!

Iset
21-04-2003, 14:59
ja man skal være forsiktig med eteriske oljer i svangerskapet, det er riktig. men det finnes oljer fra weleda som er BEREGNET på gravide, og disse er ufarlige:)

klem Iset 10+3

Andrea_mor
22-04-2003, 04:44
Det er faktisk INGENTING-NADA, som hjelper mot strekkmerker. Disse strekkmerkene skjer i underhuden. Huden har 3 lag, og det er i det underste laget huden stekker seg.
Det er ingen kremer som kommer seg ned dit og forebygger. Magen vokser fortere enn huden kan følge med, og derfor skjer dette...MEN der er ikke alle som får strekkmerker:)

Jeg fikk IKKE strekkmerker:D

Men jeg har strekkmerker fra før av;)

flyfly
26-04-2003, 00:02
Ja mange anbefaler jo e-vitamin produkter for penere leging av operasjonsarr så det skader jo ikke.

Jeg fikk en deilig krem av en venninne som jobber som makeup artist og kommer bort i mange produkter, den kjennes god og det kan ikke skade ihvertfall....Vergeturyl creme fra Methode Jeanne Piaubert...har sett merket i vinduet på flere parfymerier.

Tror jeg skal unne meg litt ekstra jåleprodukter til meg selv nå...ikke dumt med litt velvære.....:D