Vis full versjon : Omskjæring???
K@roline
20-04-2003, 04:23
Omskjæring????
Heisann...
Jeg venter en liten gutt med termin 05.08.03 som skal bli omskjært innen 7 dager etter fødselen. Dette fordi både jeg og mannen min er muslim, så vi må gjøre det pga. religion, dessuten er det også veldig hygienisk. Vet du om noen sykehus som gjør det, vet at volvat gjør det daglig der, men det er så dyrt der.
Hei.
Det å omskjære en gutte barn er for mange skrekken, men jeg er ikke muslim, men kunne nok tenkt meg å ha gjort det, for for mange gutter kan det oppstå betennelse og da må de omskjæres som voksne.
Vel tilbake til spm ditt.
Jeg tror og mener bestemt at dette kan utføres på sykehusene, snakk med legen din.
Hei ! :)
Fant en artikkel om dette fra september 2002:
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/helsenytt/1378773.html
Hvis du bruker Google ( søkemotor) og skriver inn "omskjæring på sykehus"
kommer det opp flere interessante debatter/diskusjoner rundt tema!! :klapp: :klapp: :)
Omskjæring kan føre til vansker i sexlivet. Det er en grunn til at menn har forhud. Jeg håper dere ikke omskjærer barna deres.
Ankat
K@roline
27-04-2003, 07:33
Det har blitt bevist nå i nyere undersøkelser at sex livet til de som er omskjært faktisk er bedre, dette gjelder sikkert ikke alle gutter som er omskjært, men det ble bevist at de som er omskjært nesten aldri får infeksjoner og skjønnsykdommer...:findag:
Men man skal ikke klusse med naturen...Det er en grunn til at gutter er født med forhud. Bedre å vente til de er større så de kan velge selv.
Ankat
*Lolita*
02-05-2003, 01:44
Jeg er kjempe imot omkjæring både av jenter og gutter.. men likevel så kan vi ikke si så mye om det for det var ikke det hun spurte om... så jeg mener og synes at vi ska holde meningene våres for oss selv... :)
Gjengir bare det jeg har hørt noen omskjærte menn har sagt..Noen har jo saksøkt foreldrene sine fordi de ble omskjært som nyfødte..
Ankat
mamsen27
12-05-2003, 11:02
Huff
Jeg synes de burde få ha kroppen sin i fred til de selv finner ut om de vil omskjæres eller ikke.
Vi eier jo ikke deres kropp,vi "låner" bare barne våres til de er ansvarlige nok til å klare seg selv.
MageTilLåns
26-05-2003, 19:38
En ting som taler mot, men som gjerne ikke er det største argumentet:
Sex er MYE bedre med en mann som IKKE er omsskjært!
K@roline
26-05-2003, 20:02
Jeg synes sex med en som er omskjært er mye bedre... Men det er bra vi har forskjellig smak på det området.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.