Vis full versjon : Noen som har botemiddel mot tiltakslyst?
Filifjonk
20-04-2003, 21:06
Ja, du leste riktig. Jeg trenger å holde meg i ro. Men nå som slappheten og trøttheten er over, bobler jeg over at energi og lyst til å gjøre ting. Bare det at jeg da får problemer med bekkenet. Legen sier jeg måååå ta det med ro. Men det er lett dere?? Når hagen lokker og sola der ute roper på meg og ber meg om å sette igang med luking og kosting og greier og greier!
Jeg blir sååå fustrert av å se på at resten av familien holder på, uten at jeg kan bidra. Flere som har det sånn?
jeg gidder ikke noe jeg...
les en god bok, eller lei en film du lenge har hatt lyst til å se.
:findag:
Jeg kan godt sende deg litt anti-tiltakslyst om du vil:p :o
Håper bekkenet blir snillere mot deg...sånn at får gjort litt mer av det du ønsker!
Klems fra athiqa og lille funky noodle 15+1:baby:
Hva med å heller finne stillesittende sysler da? Broderier eller strikking eller hekling eller noe annet koselig?
Du kan gi litt til meg........:uff:
Jeg har ingen tiltakslyst i det hele tatt. Men det høres forlokkende ut at det ikke skal være sånn for alltid. Kanskje håp for meg også da :)
Er sååå redd for at Cara-mannen :elsker: skal bli møkk lei kjedelige meg som bare vil :sover:
Har ikke sett en eneste hel film på flere uker. Sofa + TV = :sover:
Ikke så lett å være mann og forholde seg til noe usynlig som gjør kjæresten gørr-kjedelig og alt er bare kvalm :spy: trøtt :sover: og lett for å gråte :leiseg:
Men han er utrolig nok bare snill og god! Tro hvordan jeg hadde vært hvis det var omvent :???:
Forresten; du spurte om noe ja!
Bok? Har du lest "Bokhandleren i Kabul"? Eller "Fanget og fri" (Kristin Kirkemo forteller)?
Anbefales!
Jeg skjønner faktisk litt av hvordan du har det. Jeg bobler over av initiativ til kjøkkenvask og oppussing og ordning og rydding, men kroppen tåler ikke alt dette, og jeg blir frustrert når dette heller ikke blir gjort av andre - som ikke føler behovene sånn som meg... :(
En god ide er å lese og strikke og sånn - og lime inn bilder i albumen, hvis du er på etterskudd. Det krever tiltakslyst uten at det tar særlig mye av energien din. Du SKAL ta det med ro nå, ja!
Men kanskje du kan ta en kafetur der du får litt luft hvis det ikke er så langt å gå? Jeg synes det hjelper å komme seg litt ut, i alle fall. Og ta deg en lur midt på dagen hvis det er mulig. Da får du slappet av veeldig godt!
Men noen vidunderkur har jeg dessverre ikke å tilby... sliter litt med dette selv, som sagt... Trodde jeg var lat, men det er faktisk veldig kjedelig å ikke kunne gjøre så mye!!!
Filifjonk
22-04-2003, 13:25
Jeg er ikke noe særlig for hobbysyssler for tiden. Driver egentlig meg kalligrafi, men greier det ikke nå fordi jeg får vondt av å sitte lenge. Håndarbeid er ikke tingen nå om våren og sommeren, jeg blir bare utålmodig av det.. og da blir ingenting ferdig.
Det jeg har lyst til er å holde på i hagen, male huset, koste og feie og gjøre det fint ute.. Har lyst til å vaske bilen innvendig og utvendig og skifte til sommerdekk.. ( venter utålmodig på at min mann skal få fingeren ut der) Videre har vi en kjeller med masse rom som skal pusses opp. Og et kjøkken som trenger ansiktsløfing. Et tak i stua som trenger å bli malt. Åhhh det er så fustrerende å sitte der i stua og se alt som burde vært gjort.. og å kjenne det klør i fingerene og nedstemt se at min mann aldri har tid til å sette i gang med alle de fine planene vi har på hjemmefronten.. Sånn sett er det dumt å være 100% sykemeldt. En får da nemlig tid til å se alt som henger på halv tolv.. også får en så sinnsykt mange kreative ideer.. som krever kroppsarbeid..
Noen nevnte bøker.. joda, er egentlig en lesehest. Men jeg finner ikke ro i kroppen til å lese på denne årstiden. Har lopper i blodet.. og vil GJØRE NOE SOM SYNES, som gir resultat..
Sove.. nei takk.. jeg har sovet 4-5 timer på dagtid, hver dag siden jeg ble gravid rundt juletider. Ikke snakk om å sove nå som trøttheten endelig er borte..
Jeg får tilstå hos fysioterapauten .. og få litt kjeft.. det eneste som kan få meg til å holde meg i ro. En gardinpreken om senskader..
Uansett.. jeg takker for tipsene .. og gir villig vekk all min tiltakslyst til den som måtte ha bruk for den... No'n som vil ha?:gal: :mhmm:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.