PDA

Vis full versjon : Lurer på noe

Ceni
20-04-2003, 21:32
Lurer mye på dette med at vannet går ved fødselen... Bare renner det ut litervis, eller er det bare litt vann?

beth
20-04-2003, 21:48
Vannet mitt gikk under pressriene sist gang, og da sprutet det ut en hel del....:D

Vet ikke hvor mye det egentlig er, men det kan du sikkert lese deg frem til i en fagbok, eller her på sidene, kanskje;)

Happy
20-04-2003, 22:23
Hos noen går vannet med et skikkelig splash, mens det hos andre bare pipler ut litt og litt. Og hos mange går ikke vannet før fødselen er i gang.

Dersom hodet er festet og vannet går, kommer somregel bare det som ligger som en "vannlomme" under hodet, og så bare pipler det litt siden.

mamsen27
21-04-2003, 22:43
Dryppet hos meg.Litt etter litt.Jeg brukte et ekstra stort bind

Tidligere Bruker
22-04-2003, 00:58
Har nok noe med om hodet er festet eller ei. ;)

De gangene vannet har gått hos meg, har ikke hodet vært festet, og vannet har FOSSET ut. ;)

:mervink:

Tidl. bruker
23-04-2003, 02:36
Hos meg startet min forrige fødsel med vannavgang.

Kjente at det sa "popp", løp (ehh...) på badet, littegranne lyserosa væske i trusa, og det piplet bare litt og litt ettersom hodet var så godt festet!

Ann
24-04-2003, 23:33
Hodet var festet godt på meg da vannet gikk med et skikkelig splash :) Lillejenta ble født rett etterpå..

marliin
25-04-2003, 19:13
Min føste fødsel startet med vannavgang uten at hodet var festet. I starten kom det bare litt vann men idet vi skulle ut av døren kom det masse, da hjalp det ikke med nattbind lengre. Måtte ta et helt håndkle med meg. Allikevel var det masse vann igjen som kom jevnt og trutt ettersom fødselen skred frem.

Tidl. bruker
25-04-2003, 20:07
Hos meg pleier vannet gå med ett skikkelig plask(nærmest en eksplosjon) bare akkurat like før hodet kommer ut. Husker en gang at barnepleieren stor "i veien" ca 1 1/2 meter bort, hun ble helt våt gitt. :lol:

Filifjonk
08-05-2003, 22:00
Første gangen kom det først bare en liten skvett.. resten kom som en stor bølge som ungen seilet ut på og som døpte jordmora fra topp til tå! :D :D

Andre gangen kom det litt etter litt.. men mest på slutten som forrige gang.

Tidl. bruker
09-05-2003, 01:09
Hos meg var det såvidt det rant, måtte sjekke om det faktisk var noe :p

Resten kom gravdis under fødselen, når åpningen ble sjekka, og når barnet kom.

Tyranna
09-05-2003, 11:23
Hos meg tok de vannet da jeg fikk Tyrannen og det var som et lite fossefall. Hadde ikke vært noe gøy om vannet gikk mens jeg var ute og handlet nei. Har litt skrekken for det:uff: Ellers fortsatte det og piple ut så jeg måtte gå med noen store fine bleier:cool:

:) Tyranna(+Tyrannen og oktober-:baby: i magen)