PDA

Vis full versjon : vondt nedentil

Lisbeths
31-08-2009, 23:48
Rett på sak her gitt..:rabla:

i løpet av 1 uke så har jeg blitt drit hoven og sår nedentil.
jeg får vondt etter å ha vært på do og tørket meg, så jeg må klappe meg tørr for at jeg ikke får tårer i øynene.

Det klør sinnsykt og når jeg klør så svir det jo etter som jeg er sår (føler meg i allefall sår, vil ikke se)

Har også fått tykk utflod som samler seg, men når jeg vasker meg og tørker meg for å få det bort så svir det også. akkurat som om at jeg ikke skal få være ren nedentil for tiden.

Slo inn tanken på UVI i helga, og tenkte jeg skulle levere en urinprøve til legevakta søndagen, men da søndagen kom så begynte det jo selvsagt å gi seg litt..

Hadde jo uansett time til lege idag, så dreit i å levere til legevakt og venta til jeg kom til legen.
fikk da spørsmål om jeg hadde noen tegn til blærekatarr etter at de hadde sett på urinprøven, og sa som sant var at det svir nedentil, så den ble satt til dyrking.

Men slik som jeg beskriver det, er det tegn til UVI/blærekatarr? eller kan det være noe annet?

Lisbeths
31-08-2009, 23:49
hevelsen nedentil er jo sikkert pga at jeg er kommet så langt i sv.skapet. så den bryr jeg meg ikke særlig om..

Veslevips
31-08-2009, 23:51
Høres ut som om det kan være en soppinfeksjon. :vetikke:

Smula
31-08-2009, 23:53
Ja, kløingen og den tykke utfloden indikerer vel heller sopp enn UVI.

Lorien
31-08-2009, 23:56
Sopp, garantert. Kjøp deg en Canestenkur, du. Jeg har akkurat vært gjennom det samme selv.

Lisbeths
01-09-2009, 00:09
har canesten salve her.. kan jeg bruke den ?

Lorien
01-09-2009, 00:10
Det kan du, men du trenger nok en vagitorie eller to for å bli kvitt soppen. Selve soppen sitter nemlig i skjeden. Salven fjerner bare symptomene, sårheten og kløen.

Lisbeths
01-09-2009, 00:19
hater vagitorier.. fikk jo Dalacin på sykehuset, og gikk på det i 3 dager for å drepe en bakterie.. og jeg klarte nesten ikke å gjøre det ferdig for det svei så sinnsykt når jeg brukte det. måtte løpe på do med en gang den hadde smelta, og tørke meg for å få bort svien av den også.. huff...

Må jeg kontakte legen for å få det da ?

Lorien
01-09-2009, 00:21
Nei, Canesten eller evt. Pevaryl vagitorier får du reseptfritt på apoteket. Bare husk at du ikke skal bruke den innføringshylsen når du er gravid, bare dytte vagitorien så langt inn som du får den med fingrene.

ibi
01-09-2009, 10:48
Om du er veldig plaget med svie og sårhet, vil jeg anbefale deg å prøve pevaryl. Selv synes jeg den er mye mer skånsom enn canesten. "Ulempen" ved pevaryl i forhold til canesten, er at pevaryl er 3-dagers-behandling med vagitorier, mens canesten er 1-dags. Men slik jeg erfarer det, så smelter pevarylen og blir kremeaktig, mens canestenen smuldrer seg opp og kan kjennes sand-aktig ut og irriterende "inni der", om man er veldig sår.

Både pevaryl og canesten føres inn på kvelden før du legger deg, for at det ikke skal renne ut igjen og at middelet skal få virke så lenge som mulig inni skjeden.

Har selv fått dalacin ved en anledning og fikk en voldsom soppinfeksjon etter den. Dalacinen og pevarylen kan ikke sammenliknes sånn sett. Pevarylen svir ikke slik som dalacin kan gjøre.

Lisbeths
01-09-2009, 13:42
smurte meg med canesten salve igår når jeg la meg. og kløen var borte rett etter jeg smurte, men den kom jo selvfølgelig tilbake. regner med den bare dempa akkurat der og da.

Når jeg våkna idag så var hevelsen borte og det har ikke klødd!

behandler med salve først også får jeg kjøpe vagitorier når jeg får penger..

Ibi: Kan jeg bruke pevaryl vagitorier og den canesten kremen ?

ibi
01-09-2009, 14:41
Har aldri prøvd den kombinasjonen selv, så det må du nesten høre med apoteket om. Men det følger med krem i pevaryl-pakken også. 3 vagitorier og en tube krem. :jupp:

Lisbeths
01-09-2009, 14:46
Takk for svar =)