PDA

Vis full versjon : Antistoffer mot barnet

Nunne
01-09-2009, 12:34
Forrige uke tok jeg kontrollprøve hos legen min, fordi jeg har blodtype rhesus-. I dag fikk jeg brev fra legen om at jeg har begynt å danne antistoffer mot babyen, og at jeg må videre til vurdering på sykehuset.

Noen som vet hvordan videre oppfølging vil være i forhold til dette? Ringte sykehuset i dag, men de sa det var legen min som måtte følge opp, mens i brevet fra legen stod det som sagt at jeg måtte til vurdering på sykehuset *sukk*

I tillegg til dette har vekstkurven til babyen flatet ut, og det blir muligens ks om 1,5 uke dersom ikke kurven har steget noe da. På toppen av det hele har jeg sjuke barn og er blitt sjuk selv, og mistenker at det er influensa vi har fått :sukk:

Sommerdag
01-09-2009, 13:02
:comfort: Huff, dette var mye på en gang!

Her er litt om antistoffer, behandling mm fra pasienthåndboka: http://www.pasienthandboka.no/klikk.asp?mode=document&documentid=2668

Har ikke egen erfaring på dette, men vet at dette bør tas alvorlig. Sett i sammenheng med at vekstkurven har flatet ut og mulig influensa synes nå jeg oppfølgin bør skje via sykehuset.

Jeg ville ringt sykehuset på ny og bedt om mer info, og jeg ville informert dem om mistanke om influensa tilfelle det og er noe du bør testes på, eller det er noe de bør tenke på ift keisersnitt etc.

Håper du får noen konkrete svar fra dem og en oppfølgingsplan!

Nino
05-09-2009, 16:26
Forrige uke tok jeg kontrollprøve hos legen min, fordi jeg har blodtype rhesus-. I dag fikk jeg brev fra legen om at jeg har begynt å danne antistoffer mot babyen, og at jeg må videre til vurdering på sykehuset.

Noen som vet hvordan videre oppfølging vil være i forhold til dette? Ringte sykehuset i dag, men de sa det var legen min som måtte følge opp, mens i brevet fra legen stod det som sagt at jeg måtte til vurdering på sykehuset *sukk*

I tillegg til dette har vekstkurven til babyen flatet ut, og det blir muligens ks om 1,5 uke dersom ikke kurven har steget noe da. På toppen av det hele har jeg sjuke barn og er blitt sjuk selv, og mistenker at det er influensa vi har fått :sukk:

Oi Nunne :comfort: Er jo også Rh negativ, og venter urolig på blodprøve-resultater som har tatt over 2 uker!:stønn: Har vært litt "stressa" pga dette rh neg greiene, så det var ikke noe godt å høre at du har begyunt å danne antistoffer. - Men jeg ville virkelig tatt kontakt med sykehuset, for legen må vel sende deg videre der uansett, så jeg ville ha heller prøvd å pushet på der.

Må si jeg reagerte på at du bare fikk brev fra legen der dette stod!:shock:
Trodde dette var noe de virkelig skulle passe godt på, så jeg ville tatt kontakt og forlanget at noen i det minste forklarte deg hva som skal skje fremover. :klem: men du har barn fra før? Fikk du denne sprøyta etter sist?