Vis full versjon : Vogn og senger
Vi har såvidt begynt å kikke på senger og vogner, og ble anbefalt av en forhandler at tvillinger bør ligge tetteste mulig inntil hverandre. Det vil jo at betydning spesielt for valg av vogn. Han anbefalte oss en Emmaljunga Classic, med èn felles pose. Og han mente vi ikke trengte mer enn èn seng den første tiden. Er det andre som har fått samme råd? Siden dette var en selger tar jeg nemlig informasjonen med en liten klype salt...
Hva har dere tenkt om senger og vogner?
Hilsen
Hildur & :baby: :baby:
Termin 280803:
Vi har kjøpt en Emmaljunga classic. En duo vogn. Jeg likte ikke Simo sin da den er tyngre og bagene så små. Dessuten synes jeg at Emmaljunga er finere å se på. Synes Emmaljunga sin er lett, og den er ikke så bred. Tror det er en fordel at de ligger sammen i begynnelsen jeg.
Har ikke noen pose. Kommer evt til å legge noe mellom dem så de ikke ligger for tett. Kommer til å ha en dyne hver.
Vi skal også bruke bare en seng helt i begynnelsen.
Ankat, gutten og jenta
Termin 270703
Vogn har vi ikke kikket så veldig på ennå.
Dette med senger, tror jeg er veldig individuellt. Noen ligger sammen lenge, andre skilles raskt. Vi går ut ifra at tvillingene våre kommer til å ligge sammen en stund, men kommer til å skaffe oss to senger raskt, så vi har det her når vi trenger det. (Vi har allerede en seng, etter storesøster, så vi trenger jo bare en til da)
Mine tvillinger sov sammen, nese mot nese, i ca. 2, 5 måned. De er født på vinteres så det ble ikke for varmt å ligge så tett. Dessuten hadde de hver sin dyne.
De vekket sjelden hverandre. Selv om den ene skrek, så sov den andre like godt. Etter det lå de "anføttes" en liten stund så fikk de hver sin seng.
Sørg for å ha god plass så de kan vokse i vognen, samt at du også får plass til vinterutstyr etterhvert.
Lykke til med tvillingene. Det er en tid jeg gjerne kunne hatt igjen!
:elsker2:
elliepellie
23-04-2003, 01:47
Opprinnelig melding fra Ankat
Vi har kjøpt en Emmaljunga classic. En duo vogn. Jeg likte ikke Simo sin da den er tyngre og bagene så små. Dessuten synes jeg at Emmaljunga er finere å se på. Synes Emmaljunga sin er lett, og den er ikke så bred. Tror det er en fordel at de ligger sammen i begynnelsen jeg.
Har ikke noen pose. Kommer evt til å legge noe mellom dem så de ikke ligger for tett. Kommer til å ha en dyne hver.
Vi skal også bruke bare en seng helt i begynnelsen.
Ankat, gutten og jenta
Termin 270703
Kjøpte du vogna i Norge? Husker du hvor mye den kostet? Har sett på samme vogn selv, men bare på nettet, og der står det ikke hva den koster... :)
Elliepelli: Vi så på vogna i Sverige. Der kostet den 7800,- svenske kroner. I tillegg til at krona er mindre verdt, slipper man moms også (tror jeg). Innbiller meg at det må være billigere enn i Norge, men jeg vet ikke.
Hilsen Hildur
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.