Vis full versjon : Føde- / jordmorbrev
Filifjonk
21-04-2003, 15:26
Jeg har en smule angst for fødselen, så jeg lurte på om jeg skulle skrive et fødebrev og legge ved journalen. Er det noen av dere som har gjort det? Og ble ønskene oppfylt, ble det slik som dere hadde bedt om?
Jeg har skrevet et lite ønskebrev som jeg legger ved grav.kortet. Har ike født ennå så jeg vet ikke om ønskene vil bli oppfylt ennå. Men jeg tror nok at jordmor vil lese gjennom brevet og ta hensyn til ønskene om det er mulig. Men skjer noe uforutsett under fødselen så er det nok hensynet til barnet og mammaen som kommer først
Jeg har skrevet et brev til jordmor, som jeg har sendt sykehuset. I tillegg har jeg det sammen med helsekortet mitt. Brevet er ganske langt, og meget personlig, men jeg legger gjerne frem malen jeg har brukt. Jeg anbefaler på det sterkeste å skrive et slikt brev!
*Litt om meg selv
*Hva er det viktig at du som min jordmor vet om meg, med tanke på fødselen
*Hvordan reagerer jeg når jeg blir redd
*Hva trenger jeg fra jordmor når jeg er redd
*Hvilke ønsker har jeg for fødselen
*Hva tenker jeg om amming og tiden etterpå
Jeg skrev brev sist, brevet var lest og mine ønsker ble fulgt opp på en god måte. Det er å anbefale! Jeg vil imidlertid råde dere til å skrive en kort opplisting av ønskene (eventuelt etterfulgt av en lengre utdyping). Det er ikke sikkert jordmor har god tid til grundig lesning hvis det er stor trafikk på fødeavdelinga.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.