Vis full versjon : Slapp blære?
Emmeline
21-04-2003, 23:35
Hjelp, hva skjer?? Jeg er i min 19 svangerskapsuke, og jeg sliter med noe som begynner å bli et stort problem. Nesten hver gang jeg nyser eller hoster kraftig tisser jeg litt på meg????? Er det ikke litt tidlig å få slapp blære? Noen som kjenner til dette?
Kjenner til problemet :D Tror nok ikke det er blæra di som er slapp. Hos meg ligger det et lite hode rett i overkant av blæra (sett på ul) som trykker til en gang iblant. Spørs om ikke det er sånn stilt med deg også :D Tena vet nok hva de gjør, når de reklamerer på disse sidene :D
Jeg har hørt at knipeøvelser skal hjelpe mot blant annet dette, og at det er et normalt problem. Men om det hjelper, vet jeg dessverre ikke :(
Filifjonk
22-04-2003, 14:29
Joda, velkjent problem. Det kan være fosteret som trykker på blæra, men det kan også være at blæra di har blitt slappere pga hormonpåvirkning. Hormonene påvirker alt.. også blære bukmuskler, bekkenbunn og tarmer. Så skvetting og hard mage er ingen ukjente fenomener for gravide.
Det kan også være at du ikke får tømt blæra di skikkelig når du later vannet. Forsøk denne metoden for å finne ut om det er en restskvett igjen i blæra. Først sitter du vanlig på doskåla og tømmer til det ikke kommer noe mer. Etterpå beveger du overkroppen fremover, kommer det en skvett da så har du ei blære som ikke tømmer seg fullstendig.
Tena Lady er en venn i nøden.. både under og etter svangerskapet. Det tar tid før man får full kontroll over blæra igjen. Men dette er selvfølgelig individuelt.
Emmeline
22-04-2003, 15:29
Takk for fine svar jenter! Skal sjekke om det er en restskvett igjen når jeg er på do neste gang, Filifjonk :-) Er det ikke det som er problemet, så er det nok riktig som Nina70 sier, bebisen min bruker blæra mi som hodepute :D
Kanskje kniping også kan løse litt av problemet mitt?
elliepellie
22-04-2003, 19:59
puh! Sliter jeg og, godt at det ikke bare er meg... :o)
Har gjort knipeøvelser hele tiden fra forrige graviditet til denne, men det har visst ikke gjort underverker... Vet de ligger og presser på blæra (morkaken ligger helt nede), så det har vel litt å si. Men det er bare å fortsette å knipe det!! Kan ikke skade, i alle fall ;o)
Ser litt mørkt på at det er såpass mange måneder igjen, men men... også kommer fødselen, og da er det ihvertfall vanskelig å knipe igjen! Ajajaja.... ;o)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.