PDA

Vis full versjon : Lekker fostervann?

C.D
18-09-2009, 13:49
Lurer på om jeg lekker bittelitt fostervatn.
Det kommer ikke jevnt og har sånn sett pågått noen uker. Jeg glemmer det når ikke noe kommer.
Men i går så ble det igjen, litt vått og helt tyntflytende. Ikke slik som utflod,mye tynnere.
Også syns jeg at det lukter annerledes enn utflod, nesten en litt søtlig lukt.
Jatta her deler vi :rødme:
Sist ejg sjekka urinen, var det utslag på hvite blodlegemer, om det skulle ha noen betydning.

Noen som vet?

Smula
18-09-2009, 14:14
Jeg ville ringt og forhørt meg på føden. :nemlig:

C.D
18-09-2009, 14:18
Uff...tror du altså?

Btw...er du her da? Trodde du skulle føde i dag jeg :knegg:
Tenkte faktisk når jeg skreiv innlegget, at f...leksikonet mitt er vel ikke her :knegg:

Smula
18-09-2009, 14:21
Ja, heller en sjekk for mye. Mistenker man fostervannlekkasje så bør det sjekkes opp. I bestefall er det jo ingenting! Nå må du være flink jente og ringe. :nemlig:

Jeg er her. Dagen er ennu ung. Ungene er lovet bort til besteforeldre, og middag og kino med mannen er planlagt. Nå kan lillebror bare komme og ødelegge planene våre hvis han vil. :humre:

C.D
18-09-2009, 14:36
Hehe ja da har du planlagt fint i forhold til både fødsel og å få "ødelagt" en koselig kveld :knegg:

Jeg blir så usikker, for nå er det utflod som kommer men ja, lukter litt annerledes da :sparke: og vi som skal på hytta om få timer......
Shihihitt.....

Smula
18-09-2009, 14:46
Da sjekker du før dere reiser på hytta. Fostervann sies å lukte litt søtt og kvalmt, og ulikt utflod.

Fostervann lukter svært lite, men gjerne en anelse søtt. Lukten er enkel å skjelne fra for eksempel lukten av urin. Dersom kvinner er i tvil om det er fostervann eller urin de lekker, får de ofte beskjed om å lukte på væsken. Lukten er vammel, det vil si noe kvalmende.

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fosterets-utvikling/Support-systemet/Hva-er-fostervann/

Ta hvertfall på deg et bind eller noe så du har noe å vise til NÅR du drar til føden. Testen er visst gjort på et blunk, og tenk så mye bedre du får det på hytta i helga hvis du sjekker før du drar. Du vil komme til å tenke på dette hvis du ikke sjekker det, vet du. :dulte:

Steinbukk-jenta
18-09-2009, 14:59
Helt enig! Dette MÅ du sjekke. Har også lest at fostervann lukter søtt, og lekker du kan det være fali' det. Løp og sjekk du. Lykke til :)

C.D
20-09-2009, 15:00
:sparke: jeg dro på hytta jeg......
Men har ikke vært noe mer mistenkelig siden torsdagkveld da. Skjer det en gang til, så skal jeg høre på dere :nemlig: Min søster kjefta på meg og.....men jeg tror på en måte mest at det ikke er det da.........kremt hører at jeg leiter fælt etter unnskyldninger her :sparke:
Men om jeg lekker, vil jeg vel lekke jevnere eller noe sånt?

amalie26
20-09-2009, 16:16
Ei dame jeg kjenner lakk bare litt og litt fostervann, da det var på fremsiden det var gått hull. Dvs. at hun ikke lakk heletiden men bare av og til.
Ta og ring om det blir mere du, ikke gå hjemme å lure i allefall

Smula
20-09-2009, 16:48
Du har ikke fått påvist GBS, håper jeg? Langsom vannavgang er en av risikofaktorene. Ikke alltid at vannet går med et splæsj heller. Kommer det noe mer så MÅ du kontakte dem, altså!

Gumman
20-09-2009, 16:57
Jeg lakk fostervann med mini. Først trodde jeg det bare var utflod, men det var likso, noe som ikke stemte helt med det....
Detpågikk lenge faktisk, og da jg kom til kontroll hos jordmor 2 uker før termin, ble jeg sendt direkte til føden. Da hadde magemålet kommet helt ned til samme mål som i uke 28:shock: (jeg var da i uke 38).
Mini ble tatt med hastesnitt da.

Kontakt jordmor eller føden. Og ha på deg truseinlegg som du leverer der.

Lykke til:snill:

C.D
20-09-2009, 19:03
Har ikke påvist noe nei, og magen vokser som den skal, men jeg skal ta kontakt med føden om det skjer en gang til :korspåhalsen:

Steinbukk-jenta
20-09-2009, 19:24
Det MÅ du altså, C.D. Selv om det bare er litt ad gangen.... Men får håpe det ikke kommer mer nå da :)

Happyhippo
20-09-2009, 21:10
Off. Dette var en skummel tråd....jeg lurer nemlig på det samme, men har trodd det var utflod, tynntynn sådan. Det er akkurat som om jeg tisser, uten at jeg gjør det. Tror jeg skal be om en real sjekk når jeg skal på kontroll på onsdag.

Håper du ikke har noe heller CD. :klemme: Jeg er bekymret for deg, du har flere symptomer på at bølla kanskje ikke skal være inni magen så kjempelenge til. Pass på deg selv!

Hva er forresten GHB eller hva det var, et virus??