Vis full versjon : Har dere andre frodige og svangre hatt problemer med å kjenne livmoren i starten?
Har akkurat vippet over på 15 fullgåtte uker idag. Ligger hver morgen og kveld og kjenner etter om jeg kan kjenne noe, men er så usikker. Er jo så klumpete i magen (les: fettceller), så jeg er usikker på om det går an å kjenne noe hardt under alt det myke? Hvordan var det med dere?
Jeg kjenner min veldig tydelig når jeg har kynnere om morgenen, resten av dagen er det meste bare bløtt! :knegg:
kjente ikkje noko i det heile tatt før uke 19/20, og gikk noen uker etter det før det blei veldig tydelig - men er førstegangs da ...
ilennana
20-09-2009, 17:48
Jeg har aldri klart å kjenne livmoren min..
Hvordan skal den kjennes ut? sånn å ta på liksom..
Kjenner jo at den trekker seg sammen, men..
Tjorven ♥
20-09-2009, 17:49
Jeg fant ikke livmoren min før jeg var på første kontroll hos fastlegen når jeg var 14uker og han sa at livmoren min var kommet nesten helt opp til navelen. Jeg hadde kjent etter den helt nede mot symfysen, så ikke så rart at jeg ikke kjente den. Prøv å leit fra navelen og nedover, kjenn etter om du kjenner en hard kant. Jeg hadde ikke problemer med å kjenne den etter jeg fant den, og jordmor og studenten hennes synes også det var lett å kjenne toppen på livmoren min. (Enda til jeg har endel flesk oppå.)
Kjenner overhodet ikke noe hard kant hvertfall! Men er som sagt usikker på hva det egentlig er jeg kjenner inni der. Kanskje jeg må ta for meg søsteren min som også er litt god og rund, og kjenne etter om jeg kjenner noe forskjell på oss :knegg:
HaHAA!! Jeg kunne kjenne forskjell, så nå kjente jeg min!!!! :D Det kjennes ut som den ligger ca 3-4 fingerbredder under navelen :glis:
Men, kan det stemme at den liksom ligger littegrann til sides i forhold til navelen?
Tjorven ♥
21-09-2009, 00:03
Ja, jeg tror ikke den trenger å være helt rett. Min mage har vært skjev en god stund. Navelen min er ganske rar ihvertfall.. :humre:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.