Vis full versjon : Hvor sent kan hjertet begynne å slå?
Jeg har nettopp vært på første ultralyd. Gynekologen sa at jeg er gravid i livmoren, det var de gode nyhetene. Vi så plommesekken og fosterdannelse men... magerusket lå helt inntil veggen av plommesekken bort i livmorveggen slik at den var ganske godt gjemt, på en måte :sparke:
Han målte størrelser osv og sa at jeg lå på rundt 5+4. Jeg hadde regna ut 7+4 sammen med fastlegen min :shock: :shock: :shock:
Det verste var at det var ingen hjertelyd å oppdrive. Det er to veier dette går, med andre ord. Enten så er noe galt, ellers så er jeg ikke så langt på vei som jeg trodde. Men jeg kan ikke forstå det, jeg har regelmessig mens og siste første mensdag var 31 juli.... ble litt :leppe:, greide å holde maska til jeg kom meg utenfor og ringte mannen etterpå. Da sprakk jeg, desverre.
Vet ikke helt hva jeg skal tro.
Legen ville jeg skulle komme til ul om en uke.
Noen her som har opplevd det samme? Er det noe håp?
Dette var ikke noe hyggelig lesning. Skjønner godt hvilket kaos du føler inni deg nå :klemme:
Vet så alt for godt følelsen av at man tror man skal se et hjerte, og så er det ikke noe hjerte som banker. Og legen ber deg komme tilbake neste uke..
Jeg kjenner til mange historier hvor det har endt godt:snill:. Da jeg opplevde dette på nyåret googlet jeg nettet opp og ned etter solskinnshistorier, og jeg kom over ganske mange.
Nå krysser jeg fingre og tær for deg og din lille mageboer, Spent :kryss:! Men det er veldig fort gjort at det er kluss i syklusene (det vet jeg alt om) og at EL kommer senere enn man forventet. Selv om man normalt sett har regelmessige sykluser. Spesielt om du nylig sluttet på hormonproduksjon.
Håper dette går bra, og at du er i maiklubben når jeg forhåpentligvis kan melde meg inn etter å ha vært på ul neste uke:snill:
Tusen takk for snill tilbakemelding og oppmuntring:klemme:
Nei, det er vel ikke annet å gjøre enn å vente og se hva som skjer. Vanskelig. Må holde motet oppe, legen sa 'prøv å være realistisk og optimistisk'. Veldig ok gyn, om enn litt rar...
Takk igjen, og håper virkelig vi sees i mai-klubben! Lykke til du også:jupp:
Mollyana
22-09-2009, 20:04
Jeg har akkurat samme opplevelse. Jeg var på ul igår og da var det ingen hjerteaktivitet og han regnet ut at jeg var 4+5. Ifølge menstermin skulle jeg vært to uker lenger på vei- og jeg fikk ny time om et par uker.
Men... min gyno sa at det ikke var sjeldent at man slapp et par egg seinere i syklusen og at dette ble befruktet. Da skjønner man ingenting fordi terminen blir seinere enn menstermin.
Jeg tenker at dette er logisk og at det kommer til å gå bra med oss begge:stakar:
Er det virkelig sant? Nå ble jeg ivrig! ÅÅÅH, jeg håper virkelig det er slik for oss begge!!!:jupp:
Mollyana
22-09-2009, 20:22
ja det er helt sant!!! og min gyno trodde ikke noe annet enn at det kom til å gå bra. Jeg er sikker på at du og jeg skal kose oss i mai klubben i laaang tid framover. :jupp:
I mitt forrige svangerskap så vi ikke hjertelyd før uke 6+2, og jeg var hos gyn et par dager før det pga en lang reise til Østen og diverse. Så ja, det er håp!! :jupp: Har du noensomhelst symptomer da på at du skulle være gravid?
Uff skjønner at en hel uke er leeeenge å vente altså. :klemme: Håper legen finner hjerteaktivitet neste gang!!
ja det er helt sant!!! og min gyno trodde ikke noe annet enn at det kom til å gå bra. Jeg er sikker på at du og jeg skal kose oss i mai klubben i laaang tid framover. :jupp:
Ja, det håper jeg og :kryss:'er alt for!!!
I mitt forrige svangerskap så vi ikke hjertelyd før uke 6+2, og jeg var hos gyn et par dager før det pga en lang reise til Østen og diverse. Så ja, det er håp!! :jupp: Har du noensomhelst symptomer da på at du skulle være gravid?
Uff skjønner at en hel uke er leeeenge å vente altså. :klemme: Håper legen finner hjerteaktivitet neste gang!!
Ja. jeg har endel symptomer (brystspreng, trøtt, urven, varm og frossen om hverandre. Men ikke kvalm....) Hadde høy hcg måling men det var 10 dager siden.
Det som ligger og klør i bakhodet er at jeg er sikker på jeg er 7+5, ok kanskje 7+0, men han sa livmor størrelsen tilsvarte 5+4...:mumle: Det er det jeg ikke liker. Pluss selvfølgelig det at det ikke var noe hjertelyd da.
Hvis jeg virkelig er bare 5+4 så skjønner jeg hvorfor de ikke hører noe hjerteaktivitet enda, men jeg forstår ikke hvordan det kan være riktig (hvis det fortsatt lever) da jeg tok eggløsningstest og det hele stemmer med 'mine' datoer.HMMMMMM!
Husk også på at fosteret kan gå i dvale en stund etter befruktning, opptil en uke har jeg hørt/lest.
Husk også på at fosteret kan gå i dvale en stund etter befruktning, opptil en uke har jeg hørt/lest.
Det visste jeg ikke! Takk for det:jupp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.