Vis full versjon : Tar dere Folat?
Har helt glemt det jeg... Var veldig flink i forrige svangerskap, men nå har jeg helt glemt det, hva med dere?
Skal visst ta det 3 måneder før man blir gravid (?) og de 3 første månedene i svangerskapet, skal forhindre ryggmarksbrokk.
Så løp og kjøp.... :) Får vel prøve å huske på å gå innom ett apotek på mandag :p
:findag:
Det var omtrent det første legen spurte om da jeg var på kontroll også:)
Da jeg kjøpte ekstratest for å dobbeltsjekke :o, plukka jeg med meg folat også! Men det er ikke hver dag jeg husker å ta da.. :uff:
Ved forrige svangerskap hadde jeg begynt å ta folat forskriftsmessig 3 måneder før planlagt gravididet, og tok regelmessig helt til nesten halvveis i svangerskapet.
Denne graviditeten var jo ikke planlagt riktig enda, så jeg begynte ikke å ta før et par uker etter at jeg ble gravid. Og må nok innrømme at jeg glemmer noen dager, jeg også... Skal skjerpe meg.
Tar det hver dag, har gjort det fra ca tre mnd før jeg ble gravid, og skal ta det ut uke 13.:)
Får håpe det belønner seg:)
Ja, det tar jeg hver dag.
Kommer til å ta det til glasset er tomt:)
Tar folat hver dag! :kidoki:
Gjorde det når jeg var gravid med Sarah også! :D
:findag:
8+1 i dag!
Husker vel ikke på det hver dag. Men tar både ren folat, og omega3 med folat.
Tidl. bruker
09-09-2002, 14:20
tok det frem til uke 12 lenger trenger en ikke å ta det.:klapp:
Jaa - det har jeg tatt siden vi begynte å tenke på nytt svangerskap, og det er faktisk en stund siden.
I tillegg tar jeg multivitaminer og fiskeoljekapsler med omega-3; som visstnok skal være viktig for sentralnervesystemet og hjernen.
Jeg tar disse tingene for sikkerhets skyld; jeg tror jo egentlig at det stort sett går greit uansett, da! :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.