PDA

Vis full versjon : Sopp på brystvortene?

Rubine
22-04-2003, 12:54
Noen som vet noe om dette? Vet at det forekommer hos ammende kvinner, men kan det komme under graviditeten også?

Brystvortene mine flasser nemlig! Merkelig, det er ikke ubehagelig og klør ikke, men det ser ut som om det er noe "galt" med dem, liksom.....

Vet egentlig ikke hvordan slik sopp ser ut, men det var det som slo meg etter ett par dager med denne flassen.

Hjelp?

I dag : 14+3

Filifjonk
22-04-2003, 14:22
Mine brystvorter har også flasset, men jeg tror neppe det er sopp.
De skifter hud på en måte for å bli mykere og mer elastiske ettersom selve brystvorten vokser. Hadde de ikke flasset ville de trolig ha blitt temmelig såre og full av sprekker. Flassingen skjer kun under svangerskap hos meg og jeg ser på det som en naturlig prosess. Min flassing er helt tørr og kan ikke ha noe med sopp å gjøre.
Sopp må ha fuktighet. Dersom du lekker allerede og går med fuktig bh eller fuktige ammeinnlegg til stadighet , så kan det være sopp. Da bør du så ofte du kan lufte brystene og gå uten bh og trange ettersittende klær. Det finnes reseptfrie og fostervennlige middler å få kjøpt på apoteket som kan ta has på soppen.