PDA

Vis full versjon : Hvordan oppleves begynnende bekkenløsning?

Nurken
25-09-2009, 11:24
Jeg slapp unna bekkenløsning sist, hadde bare litt ryggplager...og jeg håper jeg slipper unna denne gang også. MEN de siste dagene har det gjort litt vondt å gå lenge, og spesielt å gå i trapper.

Jeg har vondt i korsryggen og litt nedover mot rompa...også kjenner jeg små stikk liksom på sien av hoftene ned mot lårene, som om det er "slitasje" i hoftene liksom. Ikke veldig vondt, men ubehagelig og jeg tenker at det er sikkert sånn de på 80-90 har det ;)

Kan noen forklare meg hvordan bekkenløsning kjennes, og kanskje da i mild grad? Hva kan man evt gjøre med det?

:)

Grøten
25-09-2009, 15:03
Jeg vet ikke om det er bekkenløsning jeg har.
Men det du beskriver er akkurat slik jeg har det.:jupp:

Har vært sykemeld noen dager nå for å slappe av.
Det har hjulpet veldig.
Så vil tiden vise for meg hva som skjer når jeg begynner
i jobb igjen etter høstferien.

Tok i støvsugeren i går og da var ryggen og de andre plagene å sa i fra meg en gang.
Så frykter det er bekkent. :noia:

Almamor
25-09-2009, 15:13
Dette kunne vært meg selv. Vondt i hele ryggen egentlig, men det er verst helt nederst, i rompa, nedover lårene og på sidene av hoftene. Jeg kan også bli helt stiv hvis jeg har gått mye, da må jeg bare legge meg nedpå. Synes ikke det er så fryktelig vondt, men plagsomt er det og jeg blir sliten av denne ømheten. Kjenner det spesielt etter gåing på asfalt eller langvarig ståing. Har aldri vært gravid før så jeg vet ikke om dette er bekkenløsningsplager. Får håpe vi slipper unna:kryss:.

Tjorven ♥
25-09-2009, 16:18
Det kan høres ut som om det er bekkenet som plager dere jenter.

Hos meg begynte det med stølhet/ømmhet i hoftene, kjente det veldig godt når jeg gikk over stund på hardt underlag eller satt helt stille over tid.
Ville kontaktet fastlege og fått henvisning videre til fysyioterapi/manuellterapi. Man skal ikke trigge det, det blir bare værre når man gjør noe som gjør at man får vondt.

Nyttårsbarn?
27-09-2009, 17:11
Høres ut som starten på min bekkenløsning også.
Men legen min mente vi skulle "se det an" i starten, så da ble det vel egentlig bare værre.
Men etter å ha følt meg som en 90-åring hver gang jeg reise meg opp, så startet jeg med akupunktur.
Etter 3 behandlinger kan jeg reise meg helt normalt igjen, og nesten ikke vondt når jeg går. :)
Så kommer til å fortsette med akupunktur fremover, deilig å slippe å begrense alt man gjør.

emin
27-09-2009, 19:01
Høres ut som mine bekkenplager ja.

Reggius
27-09-2009, 19:04
Jeg hadde BL i forrige og har begynt denne gangen også.
Har mye av det samme ubehaget/smertene dere beskriver.
Jeg har hatt vondt i ryggen begge ganger, men denne gangen startet jeg tidlig med fysio (hos en fysio med god peil på BL) og det har hjulpet masse til nå. Fysio har forbudt all bruk av støvsuger og annet som vrir overkropp over hofta - det verste en kan gjøre.
Ellers er det hvile og avlasting som gjedeler. JEg er mye bedre nå, enn jeg var på samme tid ved forrige sv.skap. (Da jeg hadde en idiot som fysio, som mente jeg IKKE hadde BL og mente jeg burde ut å gå på ski for å trene :stønn:)

Dessuten har jeg en veldig svai rygg i utg.punktet, så jeg må skyte hofta litt bakover, slik at hviler ryggsøyla npe mer enn jeg gjør ellers...

Jeg ville vært forsiktig jenter, det er ikke noe å presse for mye - det blir det hvertfall ikke noe bedre av.

På fredag vasket jeg huset (var forsiktig og brukte 5 timer - på 1 etg.) allikvel hadde jeg vondt om kvelden, stivner og da gjør det vondt når jeg legger meg, sitter, står og går...

MVH Reggius

J.A.D.A
27-09-2009, 19:21
Høres ut som min begynnende BL også...:urk:
Helt gåen av den minste "normale" ting, prøver å "fortrenge" det, men skjønner jo at det ikke er lurt!
Lurer på hvordan det skal gå i jobben som anleggsgartner...
Skal ha bedriftsjordmoren med meg ut i "feltet" snart...
Heldigvis :jupp:

Jeg har også ekstra svai rygg som deg, Reggius, og kjenner til dette med å skyve hoften bakover/krumme korsryggen for å "lindre"!
Negativt utgangspunkt, kanskje...? :noia: