PDA

Vis full versjon : Kynnere

Jinte89
27-09-2009, 23:42
Spør her også jeg. For å gjøre en historie kort, så var jeg inne på sykehuset natt til i går pga noe de mente var nyrestein (hadde kjempe ryggvondt og fikk morfin for smertene). Hadde litt sammentrekninger så fikk bricanyl for det. Vet ikke om det var rier eller kynnere jeg hadde da, men. I kveld har jeg nå hatt så mye kynnere at jeg begynner å bli sliten. Det er snakk om ca 10 minutter i mellom, og det strammer godt, men gjør ikke vondt. Er dette noe å bekymre seg for? Vil nødig ringe føden igjen om det ikke er noe å ringe for på en måte. Jeg vet liksom ikke hva som er normalt.

Smula
27-09-2009, 23:48
Hvordan kjennes det ut det du har nå i forhold til det du fikk Bricanyl for i går da?

Jinte89
27-09-2009, 23:53
Sammentrekningene er like som det de var da. Jeg så på CTG maskinen når magen strammet seg, for da gikk tallene for sammentrekninger opp. 32 var de på på det høyeste. Det hun jordmora sa, var at jeg fikk den tabletten slik at jeg ikke skulle få rier. Også forklarte hun meg at nyrevondter kunne ofte føre med seg det, så vet ikke om jeg fikk tabletten fordi jeg hadde rier, eller fordi de var redde jeg skulle få det. Vet bare at jeg hadde sammentrekninger som ikke var vonde (bare ubehagelige slik som nå).

Smula
27-09-2009, 23:59
Jeg tror nok jeg ville tatt en telefon bare sånn i tilfelle jeg, altså. Ingen grunn til å ta noen sjanse når du er såpass kort på vei ift fødsel som du er...

Jinte89
28-09-2009, 00:02
Samboer'n min synes nok at jeg begynner å bli hysterisk, men det er vel ikke så rart? En ting til jeg heller ikke skjønner, er at hvis det var nyrestein jeg hadde når jeg lå på sykehuset hvorfor har jeg da fortsatt press i ryggen? Nå er det ikke kjempe vondt, men det presser ganske, og det slitsomt det også. Uff, jeg liker ikke å mase på de på føden. Begynner å bli en gjenganger der nå syns jeg :noia:

Smula
28-09-2009, 00:05
Mente de at steinen hadde passert da? For hvis den ikke er passert så er dt sikkert derfor du kjenner den enda. Jeg tror nå uansett at jeg ville ringt bare for å høre, så får de avgjøre om det er verdt en sjekk eller ikke. Rier oppleves veldig forskjellig, så det kan jo absolutt være hensiktsmessig å få sjekket ut om det er det du har eller ikke. I bestefall er det jo ingenting. At du maser på dem skal du ikke tenke på, uten oss gravide hadde de ikke hatt noen jobb! ;)

Jinte89
28-09-2009, 00:13
De mente den hadde passert, så det er derfor jeg ikke helt skjønner hvorfor ikke ryggen slipper opp. Begynner å bli sliten av dette tullet her. Når jeg reiste hjem så fikk jeg beskjed om at jeg skulle kontakte fastlegen dersom jeg hadde litt ryggvondt, men at jeg skulle ringe føden ved akutte smerter. Det er jo ikke kjempe vondt, det er bare slitsomt på en måte.

Smula
28-09-2009, 00:15
Prøv å ta deg en varm dusj og se om det gjør noe med takene. Gir det seg ikke så ringer du dem og forhører deg. Mener de at du bør komme inn så er det en grunn til det. Mener de at det ikke er vits i å komme inn, så vet du det. Vinn-vinn uansett, slik jeg ser det. :nemlig:

Jinte89
28-09-2009, 00:18
Jeg skal prøve dusj og se. Gir det seg ikke, så skal jeg ringe.

Jinte89
28-09-2009, 00:34
Fanken altså. Ryggen ble vondere etter dusjen, og kynnerne kom enda tettere i dusjen. :urk:

Jinte89
28-09-2009, 03:40
Har vært på føden, og joda. Hadde regelmessige sammentrekninger. Hvorfor jeg hadde det var fordi jeg har sterk nyrebekkenbetennelse :urk: Da tenker jeg, hvordan i alle dager kan de ikke ha fått med seg dette før nå? Jeg tok jo så mange urinprøver når jeg ble lagt inn og før jeg skulle reise hjem :mumle:. Jaja, jeg fikk da antibiotika, og fikk beskjed om at sammentrekningene kom til å roe seg med behandlingen. Den lille i magen har det bra, og da er jeg fornøyd også. Heldigvis fant de til slutt ut hva det var, men syns de kunne klart å sett dette før. Det hadde spart meg for mye bekymringer og vondt.

Moonlight
28-09-2009, 09:30
Jeg hadde nyrestein/nyregrus/gallestein da jeg skulle ha førstemann.
Jeg hadde helt syke smerter, som ikke kan sammenlignes med rier en gang, rier er blåbær i forhold... rett og slett.
Smertene strålte fra under ribbeina og bakover i ryggen, og de førte med seg falske rier så det dundret etter.
Så ja, jeg hadde rier så det holdt.. men det var ikke ordentlige rier, men rier som ble fremprovosert av de andre smertene.

Jeg fikk som deg først bricanyl, også fikk jeg ketogan og buskopan morfin intravenøst i ett par dager.
Hos meg ble det aldri funnet ut HVA som var årsaken, men at det var nyre eller gallestein er ingen tvil.
De tok ultralyd av organene for å undersøke, men pga str til babyen så lot det seg i liten grad gjøre og de fikk ikke sett noe klart.

Jeg var dårlig med de smertene i mange dager, og de prøvde til slutt å sette i gang fødsel fordi konklusjonen var at eneste som hjalp var å fjerne presset..og presset kom fra babyen.
Desverre gikk ikke det, men smertene ble borte i takt med induksjonen slik at de etter 3-forsøk gav meg valget om å fortsette eller ikke siden grunnen til induksjonen var borte (smertene)

Jeg hadde det i stor grad som du forklarer nå, men jeg hadde VONDT.. så vondt at jeg ikke klarte stå, hadde problemer med å trekke pusten inn, og gråt omtrent hele dagen fordi det var vondt over alt.

Jeg ble innlagt på sykehuset, og fikk bare dra hjem på perm inneimellom.. men jeg orket aldri være lenge borte fordi smertene var så iherdige og krevde morfin med jevne mellomrom.

Har du sterke smerter, om så IKKE i tak.. så ta kontakt med føden igjen.
Har du nyre/galle stein, så vil det kunne provosere frem falske rier pga press, smerte o.l og det gir seg ikke bare sånn helt uten grunn.

God bedring!

Moonlight
28-09-2009, 09:36
Og færst NÅ så jeg at du hadde nyrebekkenbetennelse.. .Grøss og gru, ikke rart du har vondT!

Da er det jo samme prinsipp som det jeg hadde.. god bedring :klemme:

Jinte89
28-09-2009, 15:57
Uff a meg så forferdelig å måtte oppleve det :klem:

Ja, det klarte de å finne ut førstes i natt. Etter at jeg har hatt vondt i så mange dager, og jeg har tatt sikkert 10 urin prøver nede på føden. Men men, nå blir det forhåpentligvis bedre. Har vært noen forferdelige dager dette her med både vondt og bekymringer. Tusen takk :klem: