PDA

Vis full versjon : Hermer jeg

Noni
08-09-2002, 02:01
Det ligger en diskusjon under "generell" som jeg tar med over hit ang. besøk etter fødsel. Lager like godt en spørreundersøkelse også jeg: Hvor vil du fortrekke å få barselvisitt av familie og venner?

Personlig vil jeg at de skal komme på sykehuset for der er det vissittider som må følges og jeg trenger ikke tenke på kaffeservering ol. De første ukene hjemme er det godt å bare konsentrere seg om sin nye livsituasjon, det er jo gjerne da pappa'n er hjemme også og kan bli kjent med nurket i litt fred og ro.

:vink: Noni og :baby: Bitteliten (29+6)

Kame
08-09-2002, 16:05
Jeg føder på et sykehus 15 mil unna, så jeg regner med at besøkene begrenser seg naturlig. Regner med at nybakte besteforeldre og kanskje noen av de nye tantene/onklene kommer innom, men ellers venter nok alle til vi er vel hjemme.

Heldigvis er mannen min veldig flink til å varte opp gjester - med pådekking og servering, i tillegg til at jeg vet at iallefall foreldrene våre kommer med "medbragt" så det tar jeg ikke som et problem. Skal satse på å få bakt litt før fødselen, sånn at man har endel å ta av når man har kommet hjem. I tillegg så er vennene og familien vår flinke til å ringe før de kommer på besøk, og på den måten kan man jo styre det hele bedre.

Iom at jeg er førstegangsfødende, så vil jeg helst ha så mye ro og tid til oss som mulig på barselen. Det er masse jeg skal lære, og jeg gleder meg til å være i et slags "vakuum" hvor det bare handler om mamma, pappa og babyen. Jeg vet forresten ikke hvor lenge mannen min blir der - tror vi nesten må se slikt an når vi står oppe i det...

Har forresten begynt å tenke mer og mer på barseltiden - fødselen gruer jeg meg ikke til, men blir litt engstelig når jeg ser bilder av svette, nakne damer overskrevs i saccosekker, stoler og slikt... Er det virkelig så naturlig at man "sprader rundt" med underlivet bart i mange timer??

MøreMia
08-09-2002, 22:03
Vil absolutt ha besøket hjemme. Husker fra sist at jeg var helt utslitt etter fødsel og de tre-fem dagene på barsel vil for mitt vedkommende være forbeholdt kun de aller nærmeste.

Vil anmode alle om å ta hensyn til de dere deler rom med. Da jeg fødte for 6 år siden var ikke de damene jeg delte rom med så nøye på å gå ut av rommet når de fikk besøk. Kan si at det var helt for jævlig slitsomt å ha masse totalt fremmede mennesker gående inne på rommet mens du ligger der sliten og utmattet. Kanskje er du ikke kommet så godt igang med amminga enda, kanskje har du vondt her og der, kanskje har de nesten uunngåelige barselstårene kommet... Jeg burde vært flinkere til å si ifra da, er 6 år eldre nå og de skal ikke "få dø i synden" om det samme skjer igjen...

Muligens er det jeg som er pingle, muligens tar du det for gitt at selvfølgelig skal du ta med ALLE besøkende ut av rommet, men dessverre tenker ikke alle slik og du vet ikke i hvilken tilstand du er etter fødsel, kanskje er du ikke klar for å rusle i korridorene, ikke alle barselavdelinger har så voldsomt fine lokaler for besøkende...

Bare noen betraktninger fra MøreMia som ikke ser fram til tiden på barsel dersom det skal bli like mye rensel ut og inn som det var sist gang... :uff:

Lillehammer
09-09-2002, 10:49
Nok en ting jeg ikke har tenkt så mye på, men familiene våre vil jeg veldig gjerne at skal komme til sykehuset, mens venner og bekjente kanskje kan vente til vi kommer hjem...?

Litt vanskelig å vite nå hvor sliten man er når man ligger på sykehuset også...:???:

Lillehammer (som aldri har født før)