PDA

Vis full versjon : Dere som har tatt KS tidligere- øm livmor!

LatinoBaby
28-09-2009, 09:12
Hei!
Dere som har tatt KS tidligere, hvordan føles livmoren deres ved neste svangerskap??
Hvis jeg sitter lenge foroverbøyd, opplever jeg livmoren, spesielt nederst, som veldig stiv og litt vond. Det går fort over dersom jeg kommer i litt bevegelse. Det føles nesten som at vondtene sitter i arret. Kan dette være tilfellet?

Tusen takk for svar:blomst:

ibi
28-09-2009, 09:26
Jeg hadde KS når jente vår ble født og jeg har tidvis vondter over der snittet var. Strekker litt ekstra der, stikker litt og kan føles litt ømt innimellom osv. Helt normalt og helt ufarlig når man er gravid på ny etter et KS. Det er jo mye stivere vev der pga arrvevet og en del ødelagte nerver.

frkfryd
28-09-2009, 21:28
Jeg hadde ks med førstemann for 19mnd siden,merker ingenting til det fåreløpig!

amalie26
28-09-2009, 21:40
Hadde KS med sistemann, men har ikke hatt smerter i arret. Heller det at jeg ikke har kjent noe der!
Så det at jeg har vært nummen og en forranliggende morkake gjorde det at jeg ikke kjente liv før i uke 25.

cholita
28-09-2009, 21:54
Jeg hadde ks i januar 08, og tror ikke jeg har kjent noe i arret.
Litt vanskelig å si, for det strekker jo litt rundtom.
Jm sa at det feks godt kunne kjennes litt ekstra under fødselen.

Meiose
28-09-2009, 21:59
:sniker: Jeg har ikke hatt KS, men har noe som ligner veldig på det du beskriver. Har spesielt vondt på morgenen og ved full blære/tarm. Kjennes litt ut som om magen min får en "knekk", har bakovervendt livmor og det virker ikke som den vil fremover! :vetikke:

Mommy-H
28-09-2009, 23:41
Jeg opplever det akkurat slik som du beskriver, men nå har jeg hatt endel ubehag i arret etter inngrepet. MYE arrvev. Fra uke 12-ca 26 så strakk det noe voldsomt og stakk... kjentes ut som om nedre del av magen ble dratt i stykker og til tider som om det ble stukket en kniv inn der. Altså stikkende smerter.. Det var nok selve magemusklene som "delte" seg...og ligamentsmerter + strekking av vevet...

Hadde ikke de symptomene med førstemann (altså før KS)..

Misunner de som ikke har tatt Ks jeg.. og de som kan føde på vanlig vis :sparke:

Aina79
29-09-2009, 09:25
Har 2 KS bak meg, og kjenner igjen de strekkende og stikkende følelsene i arret, men har fått beskjed fra JM og lege at dette ikke er noe unormalt. Noen merker det, mens andre ikke merker noe til det. Regner med at det kan ha noen med hvordan arrvevet ditt er, eller hvor mye arrvev du har. Er du bekymret, så ta en telefon til legen din! :klemme:

LatinoBaby
29-09-2009, 09:44
Tuuusen takk for svar alle sammen!!:blomst:
Nå skal jeg på UL om litt over 1 uke, så da skal jeg jaggu høre med dem:jupp: