Vis full versjon : hvor mye proteiner i urinen er normalt når det nærmer seg fødsel?
mertamor
28-09-2009, 18:51
Noen som vet hvor mye proteiner i urinen som er normalt når det nærmer seg fødsel? Jeg har nå pluss 3, og i følge legen min så er dette ganske normalt når det nærmer seg. Men hvor mye blir da nok til en indikasjon på svangerskapsforgiftning? Jeg har blitt overvåket for svangerskapsforgiftning noen dager nå, og var inne på sykehuset i et par døgn med grenseverdier på blodtrykket (ble skrevet ut med 140/85). Jeg har hovnet noe veldig opp i beina siden jeg ble skrevet ut (ble skrevet ut med +2 i ødem). Jeg hadde bare +1 i proteiner da jeg var på sykehuset, så jeg blir litt usikker på hvordan jeg skal reagere på +3 hos legen. Jeg har søkt på nettet om hva som er normalt, men finner ikke noe på det. Noen som vet, eller har erfaringer?
mertamor
29-09-2009, 13:07
Er det ingen som vet?
Moonlight
29-09-2009, 13:13
Jeg hadde nok ringt føden tvert jeg da... og tatt legens ord med en klype salt.
Har ikke hatt protein i urin ved fødsel jeg.. og født to ganger før.. kanskje spor og 1+ men aldri mer enn det.
Moonlight
29-09-2009, 13:14
Altså, med MER ødem..fra +2.. og MER protein.. så er det vel ingen tvil???
Ring du Mertamor
Altså, med MER ødem..fra +2.. og MER protein.. så er det vel ingen tvil???
Ring du Mertamor
Signerer Moonlight. Det er ikke normalt med +3 :niks: spesielt ikke kombinert med høyt blodtrykk.
Jeg hadde +3 i urin da jeg fikk nyrebekkenbetennelse og hydronefrose, men det har jo ingengting med fødsel og gjøre. Jeg fikk inntrykk på sykehuset av det var MYE uansett.
Jeg har nå (straks) 2 fullgåtte svangerskap bak meg uten spor engang. Har heller ikke hørt noen av mine venninner el ligenende som har 3+
Moonlight
29-09-2009, 18:05
Jeg har straks 3 fullgåtte bak meg og som sagt aldri opplevd mer enn +1 som sagt...
Ring ja.
Jeg var innlagt med svangerskapsforgiftning sist. ble utskrevet etter ei uke da blodtrykk og ødem var gått ned, mot at jeg sjekka urin og blodtrykk hyppig hos legen. Ble sendt tilbake på sykehuset etter 2 dager (kom hjem til helg) fordi blodtrykk og ødem hadde steget når jeg var hjemme, og da gjorde jeg ingen verdens ting altså. Låg på en sofa hele dagen, fikk servert mat, stelte ikke 1 åringen jeg hadde elelr noe husarbeid. Låg bare på utstilling, likevel fikk jeg mere ødem og høyere blodtrykk.
Ring føden du, syns ikke legens svar på at 3+ er normalt i forbindelse med de andre symptomene dine, var tilfredsstillende.
mertamor
10-10-2009, 22:46
Det var svangerskapsforgiftning ja... Ble satt i gang samme kveld, da jeg hadde +4 . (som er maks). Ble lagt inn på stedet.
Fødte dag 2 etter igangsetting, og fikk en nydelig gutt. Mer oppdatering kommer.
Tragisk at man ikke kan stole på at legen har rett!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.