PDA

Vis full versjon : Fødselstripe ??

Loppa
08-09-2002, 02:02
Selvom vi pratet om både det ene og det andre på treffet i dag, så var det noe jeg glemte å spørre dere jenter om da. ;)

Har dere fått den berømte fødselstripa ??
Og er det noen av dere som vet hvorfor den kommer/ikke kommer ?????

Jeg har en svak stripe som går fra navelen og ned. Den kom ca i uke 12, men har ikke blitt noe mer synelig. Blir den det nærmere fødselen kanskje...? Eller er jeg helt på jordet her.....:lol:

Loppa & Lille Håp, 19+1.

Tidl. bruker
09-09-2002, 04:51
Je har ittno slik stripe je....:gal:

Men så var jeg ikke på treffet heller da..hehe ;)
Trodde jeg hadde fått stripa for et par uker siden, men det var bare merke fra graviditetsbelte mitt....:blush:

Shannon 20+1

lillemor
09-09-2002, 14:25
jeg har en svak stripe fra navlen og ned, kom rundt uke 12. Visstnok blir den sterker mot slutten!

lillemor 23+0

Tilla
09-09-2002, 17:48
Jeg har ikke stripe, men det fikk jeg ikke de andre gangene heller.

Jeg har hørt eller lest et eller annet sted at stripen skal hjelpe babyen å finne vei til "maten" etter at den er født, men jeg vet ikke hvor mye det er i det.

Tilla 23+0

Mo & Nurket
09-09-2002, 19:44
Oppdaget den sånn i uke 16 -17 tror jeg. Husker at jeg ble så lykkelig for jeg følte meg alldeles ikke gravid den tiden, ingen mage, ingen ømme bryster, ingen kvalme.... Og endelig var det noe ved meg som viste at jeg fortsatt var gravid :p. Begynte nesten å lure på det faktisk....

Hos meg er den fra navlen og nedover, men ikke noe på oversiden. Skal jammen spørre hvorfor vi får sånn når jeg skal på kontroll denne uken. Har både jordmortime og legetime denne uka! Litt dårlig planlegging kan vel det kalles!!

:findag:

Klem fra Mo & Nurket (23 + 4)

dizzie
09-09-2002, 20:43
Ingen fødselsstripe foreløpig, bare en stripe med mørke hår *argh* opp mot navlen. Det er jo sexy på Brad Pitt og Dizziemannen:D , men ikke på meg...

Dizzie og Blast-Embert

Ramgad
09-09-2002, 23:19
Ingen stripe, men akk så hårete mage!
Ser ut som om jeg har pels, jo! Eller er det lyset som faller annerledes?

Hadde ingen stripe sist heller. Ikke spratt navlen ut, ikke fikk jeg strekmerker, ikke smurte mannen min inn med kjærlige hender... Den magen er lissom ikke så stort tema her i huset - vet ikke om jeg skal gråte eller le over det!

Men en ting skal jeg fryde meg over:
Datteren min på 18 mnd observerte sin far kysse magen min da han stakk ut et ærend på fredag. Siden da har hun gått med fiskemunn og smaska navlen min hver gang hun kommer på det! Etterpå ler hun den frekke, søte latteren sin og jeg er i humør uansett før-tilstand!

Håper dere også blir smasket! Med eller uten stripe!

Mo & Nurket
11-09-2002, 14:11
Hun sa denne stripen skyldtes pigmenter, og at de som er mørke oftere ser den enn de som er lyse i huden. Har nok ingenting med at babyen skal finne veien til maten Tilla:p

Den vil forsvinne etter fødselen og skyldes hormonene i kroppen vår.

Sala
11-09-2002, 17:39
...så et øyeblikk for meg mitt lille nyfødte nurk som frenetisk lette etter stripa for å finne puppen... ;)

For jeg har nemlig ingen stripe!

Men derimot flust med dun på hele nedre del av magen!! Har hørt at det er et typisk guttetegn, og det stemmer jo i mitt tilfelle. Bare håper det blir borte etter fødselen, ellers må det barbering til før bikinisesongen neste år... :cool:

Sala 22+1

Loppa
11-09-2002, 18:46
Det var jo greit å vite Mo !! :)

Sala: Jeg har også masse små dun på nedre del av magen. Vet ikke hva det blir, men sitter med guttefølelse selv. ;)

Loppa & Lille Håp, 19+5.