PDA

Vis full versjon : Vondt i arret mitt..

nuts
29-09-2009, 01:07
Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, så jeg legger den her.
Saken min er som følger:

Jeg har fjernet blindtarmen med kikkhull. Det største arret er rett over skambenet. Nå de siste dagene har det begynt å gjøre vondt i arret. Kun ved berøring btw, men det gjør veldig vondt, bare jeg stryker fingreren over arret..
Kan dette komme av at livmora vokser, eller?
Hvorfor begynner det brått å gjøre vondt "i" et arr??
Dere som evnt har tatt keisersnitt og er gravide igen, gjoer arret deres vondt?

Aina79
29-09-2009, 09:19
Har også fjernet blindtarmen, ikke vet kikkhullsoperasjon, og har 2 KS bak meg. Og jeg er også veldig øm i og rundt arrene etter KS, kjenner ikke så mye til blindtarmsarret, men nå er det jo 19 år siden jeg fjernet den også, så det har sikkert endel å si. KS ble utført for 4 og 2 år siden. Mener det er ganske vanlig å kjenne dette ettersom magen vokser, ja.

ibi
29-09-2009, 09:37
Jeg har ikke fjernet blindtarm eller hatt annen operasjon i magen, men fikk ei jente ved hjelp av KS i april 08. Det kan tidvis stikke og strekke veldig over arrvevet og gjøre vondt, nå som magen vokser. Ikke alle opplever dette, men det er ikke uvanlig og det er helt ufarlig. Arrvev er stivere enn annet vev og det er en del nerver som er ødelagt etter å ha vært kuttet i, så for noen kan dette oppleves som alt fra ubehagelig til smertefullt sår vevet blir strukket.

Jeg har hatt en del andre operasjoner bak meg (på andre steder på kroppen), og jeg har også opplevd at et arr plutselig kan gjøre vondt et øyeblikk, helt uten grunn. Spesiellt det første året etter operasjonen.

Det er forresten en pågående diskusjon om KS-arr, smerte og ny graviditet her (http://forum.snartmamma.com/showthread.php?p=4355223#post4355223). :jupp: