Vis full versjon : Plaster/tyggis
Jeg har trappet ned veldig på røyken, men vil slutte helt. Vet dere om man som gravid kan bruke nikotintyggis/plaster?:???: :???:
Nesten så jeg ikke tør dende denne meldingen nå, siden det er så mye slemme og harde ord fra mange her... :leiseg:
Klem Maria
Hei på deg airam. Jeg har kuttet kraftig ned selv og ønsker også og slutte helt. Er ikke helt sikker men mener og ha lest/hørt at man ikke kan benytte nikotinplaster eller andre røykeavvenningsmidler under en graviditet Jeg har anskaffet meg en bok som heter "endelig ikkerøyker" skrevet av en som heter Alan Carr. vet ikke om det kan være noe råd for deg, men kanskje verd et forsøk ? Har også vegret meg for å legge inn mld. her, men nå vil jeg gjerne få benytte meg av disse sidene til det de egentlig er ment til. Få snakke med og være støtte for hverandre slik at vi kan kutte røyken helt. Det er jo tross alt det vi ønsker!
Heisann dere!:)
Nikotinplaster og tyggis er visst nesten enda verre en røyk!:eek: Jeg mener å tro at det er fordi nikotinen går rett i morkaka da...( og det vil vi jo ikke!)
Håper dere klarer å kutte røyken helt ut snart!
Skal sende ut anti-røyke-vibber til dere jeg((((((((()))))))))))):D
Stå på, så er dere raskt over kneika!;) Det er godt for både dere selv og lille bebbis å være røykfrie:)
Klemmer fra athiqa, helt røykfri i over 2,5 mnd nå......:D
Godt at det kom vennlige ord ut fra den meldingen jeg sendte..
Jeg har hørt om boken Alan Carr har skrevet og VURDERER STERKT å kjøpe den! Kan jo ikke annet enn å prøve.:)
Legen min sa idag at hver røyk som man IKKE tar er bra!:klapp: :klapp: Man skal være STOLT over de som man klarer å la være å ta i stedet for å trykke ned seg selv helt over de man har røykt. (Skjønte dere hva jeg mente??:???: )
Vi får hjelpe hverandre!!!
Klem fra Maria og :baby: 6+0
Termin 18.12.03
Magedutti
23-04-2003, 21:07
Det er nikotinen ja som går rett i morkaka, og da er det værre å bruke røykeplaster enn å ta seg en sigarett på grunn av at med plasteret får du tilført nikotin hele tiden,mens røyken er der og da liksom.
Ja,jeg tror det er viktig at man føler seg stolt over de røykene man ikke tar, for føler man seg stolt øker selvtilliten og da føler man seg sterkere til å slås mot neste røyk.
Hvis man bare er negativ mot seg selv og slår seg selv i hodet for hver røyk man tar da vil selvtilliten synke og man føler for å gi opp.
Positivitet er viktig uansett hva man sliter med :)
Hei!
Jeg har selv vært røyker i 10 år.....
Jeg har lest boken til Allen Carr og anbefaler på det sterkeste å lese den! Det står veldig mye sant i den. Tenk over det du leser når du leser i den, du kommer helt sikkert til å kjenne det igjen i mange av situasjonene han beskriver... Du skal røyke mens du leser boken, så IKKE føl deg tvunget til å slutte bare fordi du kjøper den...
Jeg har også hørt at nikotinplaster/tyggis er farligere, spesielt for gravide. En får da nikotintilførsel konstant, ikke bare de 5 minuttene en røyk tar.... Og det er nok noe i det Allen Carr sier; de slutter ikke FORDI de bruker plaster/tyggis, men på TROSS av det....
Dere har sikkert hørt det før men det er faktisk bare den første dagen eller to som nikotinsuget er verst. Etterpå går det mest i å legge av seg "vanen"...:bonk:
Du må tenke posetivt og prøve å "hjernevaske" deg selv...hehe..:) Slik som når du ser en røyker så skal du ikke misunne han, men heller synes synd i han som fortsatt er hektet på dette svineriet....
Jeg har selv vært røykfri nå i 5 uker og 2 dager. :klapp: Ikke en evighet akkurat men en god begynnelse hvertfall!
Det jeg også har gjort for å se den økonomiske gevinsten i det og for å belønne meg selv er at jeg hver uke legger av 200 kroner som bare er mine! Tenk jeg har 1000 kroner der jeg nå! Det er litt av en motivasjon i seg selv det!
Kunne fortsatt å "misjonere" for dere her jeg visstnok.... hehe..... Det er bare det at nå føler jeg meg så FRI!!!!!!!!!
Du må ikke stresse med hele røykeslutten! Les boken og prøv å bli fortrolig med at det faktisk ikke er verdens undergang om du ikke røyker.... Det er jo tross alt ikke noe bra å stresse når en går gravid heller!
Lykke til alle sammen!
Jeg røyker ikke, men sjekket litt ut om det sto noe om dette på internett. Fant dette:
4.6 Graviditet og amming
Graviditet: Nikotin påvirker fosterets pustebevegelser og sirkulasjon. Nikotinerstatninger bør ikke brukes ved graviditet hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko.
Amming: Nikotin går over i morsmelk i konsentrasjoner som er ca. 2,9 ganger plasmakonsentrasjonen. Det er sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter. Preparatet skal ikke brukes under amming.
Kilde: http://www.legemiddelsiden.no
Lykke til!
TUSEN TAKK FOR ALL STØTTE OG GODE RÅD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :happycry:
Der hjelper sakte med sikkert i hvertfall!!!
Gode råd mottas med TAKK!!!!
Lykke til dere andre også!!!! Dette klarer vi!!!!!!!!!:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Bedre sent enn aldri! ;)
mamsen27
26-05-2003, 11:26
Nei du kan ikke under graviditeten.
Jeg var så storrøyker at jeg røykte når jeg tygget de tyggisene:bonk: :bonk:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.