Vis full versjon : Fødselsstripe
Christine
13-08-2002, 02:04
Hei
Jeg ville bare høre om det var noen andre her som har begynt å få fødselsstripen enda... Jeg har begynt å få fødselsstripen over navelen. Det var jo egentlig bare det jeg vil fortelle, føler meg også veldig klar for å å føde da...
Christine 29+0
Jeg har mindre tydelig stripe denne gangen...
Sist svangerskap så kom den forholdsvis tidlig og ble veldig mørk brun.
Denne gangen så kan jeg se den , men den er bare en anelse mørkere enn huden ellers:):findag:
Jeg har ikke fått den jeg :???:
Hvorfor får noen en slik stripe?
Jeg fikk sist jeg gikk gravid, men har ikke fått noen denne gangen (enda??)
Tweety
Malinmor
13-08-2002, 12:14
Jeg hadde den ikke forige sv. skap og ikke nå:p
Vet ikke hvorfor noen får den og noen ikke, det er vel hormonelt:???: :???:
Jeg har fått en svak strek over hele magen. Jeg føler meg veldig klar til å føde nå, det hadde vært veldig greit og bli ferdig snart :) :p
Jeg har heller ikke fått fødselsstripen (ennå), men titter etter den hver dag!
Snoopy
Jeg hadde den i forrige svangerskap, men kan ikke huske når den kom. Denne gangen er den ikke kommet...ennå. :)
Hilsen Sunniva (31+3)
Har faktisk hatt fødselsstripe i eit par månader allereie. Den er mørkast over navlen, litt mindre synlig under. Den ser litt blåaktig ut, så kanskje eg forveksler den med ei blodåre? Iallefall har den ikkje vore der før...
-Marlene-
13-08-2002, 19:44
Jeg skjønner ikke dette helt jeg, har hørt om stripe under navelen som man får når man er gravid, men fødselsstripe??? Har jeg IKKE hørt noe om... Så jeg har det ikke.. MEN denne streken man skal få når man er gravid har jeg hatt hele livet (?) og den er helt lik som den var før...
(får løpe ut i speile å se når den kommer jeg da ;) )
Jeg har hatt fødselsstripe (noen kaller den linea negra) både over og under navlen helt siden 5. måned! Plutselig var den bare der, men den ble mye tydeligere da jeg begynte å sole meg i sommer! :cool:
Men jeg har generelt fått mørkere pigmentering - har aldri vært så brun som i år (foran, vel å merke) + at jeg har fått noen mindre pene gigant-fregner (pigmentflekker, for å kalle en spade en spade...) i ansiktet... :(
Ellers er formen fin! :D
32+6
Jeg har begynt å få en svaak stripe fra navlen og oppover.. Den er ganske utydelig, men den har ikke vært der før så det er nok den berømte fødselsstripen..
Den er helt rett..
Noen som husker hva "tegnene" sier om stripens utseende mht gutt/jente??
(Sikkert bare tull, men litt morsomt likevel:) )
Klem Helen og lille gullet:baby: (31+2)
Så vidt eg har høyrt skal liksom fødselsstripe over heile magen vere gutt, mens berre frå navlen og ned jente...:bryn:
Jeg venter jo både gutt og jente!
*har fødselsstripe over hele magen og den er relativt rett.
*har ikke vært kvalm
*har tut-mage (altså guttemage)
Nei - det der med gutte/jentetegn tar jeg med en stoooor klype salt, gitt! Med mindre jeg plutselig får to gutter, da!
;)
33+2
:o Hos meg er det ikke antydning til noen stripe. Når er det vanlig at den kommer?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.