Vis full versjon : Preklampsi?
Hei!
Jeg har de siste tre gangenen jeg har vært hos legen hatt + på poteiner i urinen, legen mente at vi skulle se det an litt siden jeg ikke har høyt blodtrykk. (har noe høyere enn hva jeg pleier å ha da...) Men nå har jeg begynt å bli litt småkvalm, dårlig matlyst, tung i hodet og i veldig urolig i kroppen... Hadde dere kontaktet føden, eller ventet litt? Var på kontroll sist torsdag. :himle:
stripete ullsokk
12-10-2009, 16:38
Eg hadde det akkurat slik sist gang, og blei då lagt inn til observasjon. Så eg hadde ringt bare for sikkerhet skyld. Hadde ikkje høgt bt i det heile....
Håpefull76
13-10-2009, 10:16
Jeg hadde kontaktet føden, eller evt dratt ned til legen for å ta blodtrykk i det minste, for å se om den var noe forhøyet siden sist og sjekket urin igjen.
Om ikke du kan komme inn til lege så kan de vel gjøre det på legekontorlaben? Altså hos de som tar blodprøvene etc.
Det gjorde jeg sist, lurte sånn som deg, og dro ned på dagen. Og det viste seg da at jeg både hadde høyt trykk (160/100) og 3+ på protein. Hadde vært hos jordmor 1,5 uke før og målt 0 på protein og 120/80.
Jeg dro ned på grunn av masse småsymptomer jeg ikke likte, og ønsket ikke å gå og lure. Sjeldent at det går så fort, men jeg ville være på sikre siden.
Kan godt være at det ikke er noe, men det er ikke å spøke med det der så du bør absolutt ikke tenke på om du skal sjekke det - bare gjør det før du bekymrer deg mer!
Så kan du slappe av hvis alt er ok! Noe det mest sannsynlig er! :jupp:
jeg ville ringt edla. :klemme: jeg har det slik som deg jeg også. og fikk beskjed om å kontakte sykehuset om formen min ble dårligere..
jeg har utslag på proteiner og masse vann i kroppen
Jeg ringte føden igår og ble beroliget med at 3. gangsfødende som oftest ikke får preklampsi. Fikk alternativet at komme inom igår men jeg valgte å se det an til idag så dro jeg heller til fastlegen med urinprøve og for å måle BT. HAdde fortsatt utslag på proteiner i urinen men BT var 127/85 så det var jo finfint.
Skal til JM på torsdag på riksen, så da får vi se hva hun sier!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.