PDA

Vis full versjon : Neseblod?

Nre77
23-04-2003, 12:18
Lurer på om det er "vanlig" at man blør neseblod i svangerskapet? Er det noen sammenhang der? Jeg blør aldri neseblod til vanlig, men har i de siste ukene blødd endel, men kun når jeg snyter meg.... det renner ikke ukontrollert, akkurat...

Nre 26+3

Annie
23-04-2003, 12:34
Alle slimhinner svumler opp og alle blodkar blir mer fylte enn vanlig, så neseblod er visstnok en ganske vanlig konsekvens for en del, ja. Har selv blødd neseblod for første gang i mitt liv i dette svangerskapet! :o Dersom det vedvarer ville jeg vel likevel nevnt det for legen, bare for å være på den sikre siden.

Happy
23-04-2003, 14:03
Helt vanlig, fikk jeg beskjed om. Blør litt (nesten) hver gang jeg snyter meg. Blør også i tannkjøøttet hver gang jeg pusser tenner...

Tidl. bruker
24-04-2003, 17:23
Jeg også blør nå neseblod så og si hver eneste dag, tror jeg kan telle på 1 hånd de gangene jeg har gjort det før jeg ble gravid...

Tannkjøttet blør jeg også i hver gang jeg pusser tennene og noen ganger i løpet av dagen også, sånn helt uten videre..

Men det er vel normalt som alt annet rart som dukker opp når man er gravid ;)

Nre77
24-04-2003, 17:27
Ja, da er det vel et av de mange ting som skjer med kroppen vår under et svangerskap, da... Blør også i tannkjøttet når jeg pusser tenner eller bruker tanntråd. Heldigvis ikke noe farlig, men kan være litt irriterenes til tider...

Nre 26+4