Vis full versjon : "bare" lege eller jordmor også?
Bør jeg gå til jordmor eller blir det smør på flesk? Jeg er veldig fornøyd med legen min, han følger nøye opp og er dessuten en god samtalepartner når det trengs. Hvilke erfaringer har dere? Hvor tidlig er det vanlig å kontakte jordmor?
Gå dit du trives best.
I mitt forrige svangerskap (i Norge) gikk jeg bare til legen min, noe jeg var kjempefornøyd med. Denne gangen (i USA) går jeg kun til jordmor, noe jeg også er fornøyd med. Jeg får akkuret den samme oppfølgingen av jordmor som jeg fikk hos legen min. Eneste forskjellen for meg er at jordmoren også har ultralyd, det hadde ikke legen min.
Jeg har bare gått til lege i de to forrige svangerskapene mine, og kommer til å gjøre det nå også.
Jeg får svar på det jeg lurer på av legen min, han er helt suveren!
Tror mange sliter litt med at det blir for "travelt" hos lege, at det blir som en vanlig konsultasjon, mens hos jordmor er det du som person som er viktigst.
Men jeg føler meg trygg hos legen min, og kommer som sagt ikke til å gå til jordmor denne gangen heller.
Tidl. bruker
23-04-2003, 21:58
Sist gikk jeg til både lege og jordmor.
Har en kvinnelig, ung, kjempekoselig lege, som selv har små barn, og som hun sier selv husker hun godt hvordan det var å være gravid.
På Lege/Helsestasjonen hvor jeg går, er det vanlig å gå annenhver gang til lege og jordmor, så da gjorde jeg det!
Men mange går til lege en gang pr mnd PLUSS jormor i tillegg, det synes jeg høres vel mye ut :p
Tidligere Bruker
23-04-2003, 22:11
Jeg synes det er veldig greit å gå annenhver gang til lege og jordmor. :)
Jordmødre har speialisert seg på graviditet, fødsel og babyer, mens leger bare kan litt om alt. ;)
:mervink:
Tidl. bruker
25-04-2003, 12:00
Jeg var hos legen min kun 2 ganger ( Da jeg fikk vite at jeg var gravid, og for første kontroll i januar) Ellers så har jeg vært hos jordmor og trives med det.
Jeg har egentlig fått 2 jordmødre da, de jobber 50% stilling hver, og jeg er 99,9% garantert at en av de kommer til å være med meg på fødselen. Ganske betryggende siden dette er :baby: nr 1 for meg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.