Vis full versjon : UL i uke 8
Hei allesammen!
Jeg skal på ultralyd om to uker. Da er :baby: 8 uker i magen min.
Det er mest for min egen del, men også for å sjekke ordentlig om :baby: er så gammel som vi tror. Hatt litt uregel mens i det siste.
Gjøres ul med stav inn i skjeden eller utenpå magen?? :blush:
Håper på det siste.... :lol:
Klemmer fra Maria og :baby:
Ung Frue
24-04-2003, 00:26
Det er nok dessverre en vaginal ultralyd det blir. Det er for tidlig å ta en mageultralyd ennå. Men om du ikke har gjort dette før: jeg har bare gode ting å si om det. Det gjorde ikke vondt for min del, kjente jo at den beveget seg, men ingen smerter og du glemmer det også evt. når du får se skjermen og et lite dunkene hjerte. Lykke til da. Det er gode minner etterpå. Det skal jeg love deg. Ser på bildet vårt hver dag.
12+5
Som ung frue sier, du skal nok ha en vaginal ul. Ingenting å bekymre seg for, det meste blir glemt når du titter på skjermen. Det fine med vaginal ul, er at legen også kan få sjekket livmorhalsen din, og se hvor lukket denne er.
Lykke til med ul og lille:baby:
Filifjonk
24-04-2003, 02:07
Innvendig ul er ikke noe å grue seg for.. Med mindre du er ekstermt bluferdig da.. Men det kan ingen blivende mor være. Like godt å venne seg til nakenheten med en gang.. For det blir mange turer på skrævabenken etterhvert..
Tidligere Bruker
24-04-2003, 11:19
For det blir mange turer på skrævabenken etterhvert..
Den er ikke jeg helt med på.
Blir mange turer på benken ja, men når man passerer uke 12, får man som regel utvendig UL.
Og de andre gangene jeg har "skrevet" er kun under fødsel, eller om nordmor skal sjekke åpning, noe hun sjelden har gjort før fødsel.
Så i selveste svangerskapet synes ikke jeg man trenger bli vant til nakenhet nei.
Innvendig UL går helt greit om man slapper av. ;) Legen har gjort det så mange ganger, og de fleste er jo veldig forsiktige.
Man får et tydelig bilde av fosteret stort sett når det er innvendig UL.
Gled deg du. :)
Lykke til.
:mervink:
Angelique
24-04-2003, 12:04
Jeg hadde en MA i november og gikk til kontroller på sykehuset etter denne.
Hadde min siste UL i midten av Januar og da var jeg 9+2
Så bebsien skikkelig godt.
Det er ikke noe ubehagelig med innvendig UL , syntes jeg da.
Lykke til
Dette høres jo greit ut! :) Takk allesammen!
Nå føler jeg meg litt bedre. Da tør jeg nok gå gjennom det. Gleder meg til disse 12 "kritiske" ukene er forbi....
Lykke til!!!:klapp: :klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.