Vis full versjon : Tungpustet
SolAngelica
31-10-2009, 13:43
Har den siste uken vært plaget med plutselig tungpustet. Kan komme uten at jeg er i aktivitet. I dag var det skikkelig ille. Startet dagen med å føle at jeg nesten ikke får puste, må gjespe etter pusten flere ganger. Er ute å går litt med sønnen, ikke noe anstrengde eller noe. KOmmer inn, setter meg og det blir bare værre å værre, blir varmt å blir også kvalm å kjenner at snart går jeg i bakken. Å kjennes ut som om jeg ikke får nok luft, pulsen blir også høyere. Har ligget på sofaen en god stund nå og det går bedre. Men blir skikkelig skremt av dette. Er veldig ubehagelig :( Flere som har det slik? :sparke:
jepp, er sånn her også!
Det er nok bare en "bivirkning" :jupp:
Håper du føler deg bedre snart :klemmer:
SolAngelica
31-10-2009, 14:22
Håper det, går hvertfall bedre nå :) Men skummelt når det er så ille med pusten at man blir uvell å kjennes ut som om man går i bakken.
Det kan være blodstrykksfall også, så vær forsiktig at du ikke reiser deg for raskt og sånn :)
Har også det sånn. Spesielt om jeg drikker/spiser, da høres jeg ut som en hval på land selv om jeg ikke rører meg! Kan kanskje ha noe med leie og gjøre? Bolla ligger i hodeleie her, er kanskje trangere oppover enn om hun hadde ligget i tverrleie.
Jepp, Meiose, kan også ha noe med leie å gjøre og gjerne da at babisen presser på viktige ting som pulsårer osv. :jupp:
Jeg har det også sånn, akkuart som om det ikke er plass til så mye luft lenger...skikkelig slitsomt og ubehagelig :urk:
Darkannie
31-10-2009, 17:19
Jepp, og verre skal det bli! Kan ikke ligge på rygg lenger, for da får jeg ikke puste nesten i det hele tatt! :urk:
SolAngelica
31-10-2009, 19:23
Uff blir det værre en det var i dag så tror jeg at jeg hvertfall kan oppleve noen besvimelser. Fikk nesten panikk jeg! Måtte få lillebror til å hente mamma for jeg klarte ingenting å trudde jeg skulle besvime pga for lite luft!! Har vært tungpustet men langt i fra sånn som det var i dag. Me dont like :(
Det der høres veldig ut som lavt blodtrykk/blodtrykksfall som desverre noen gravide får. Jeg har det akkuratt som du beskriver, her om dagen måtte jeg legge meg ned på kjøkkengulvet da jeg smurte matpakke til sønnen min:himle:
SolAngelica
31-10-2009, 21:07
Det der høres veldig ut som lavt blodtrykk/blodtrykksfall som desverre noen gravide får. Jeg har det akkuratt som du beskriver, her om dagen måtte jeg legge meg ned på kjøkkengulvet da jeg smurte matpakke til sønnen min:himle:
Det kan stemme med det som var på slutten av denne opplevelsen hvertfall :) Har gjennom hele svangerskapet hatt ett blodtrykk som har vært ganske lavt, undertrykk på ca 52. Så kan sikkert være en blanding av at babyen presset på lungene og blodtrykksfall :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.