PDA

Vis full versjon : vondt i magen:(

Ung_mor
07-11-2009, 12:50
Hei..

Jeg har vært plaget med kvalme en stund nå og tror det kommer av hard mage! Har ikke vært på do på over 4dager.. er det noen som har noen tips??

Migica
07-11-2009, 13:08
Druer, svisker og annet lakserende? Om ikke det funker så går det jo ann å ta en tlf til jordmor om du kan prøve Duphalac eller annet som du får kjøpt på apoteket?

Mamma-2005-2010
07-11-2009, 14:11
Forrige svangerskap spiste jeg mye sviskekompott pga. hard mage.
I tillegg anbefalte jordmor at jeg skulle bruke Laktulose olje (fra apoteket- avføringsmiddel) når magen var ekstra treg. Dette fungerte bra for min del.

Hopeful-Rose
07-11-2009, 14:16
Hei..

Jeg har vært plaget med kvalme en stund nå og tror det kommer av hard mage! Har ikke vært på do på over 4dager.. er det noen som har noen tips??

Prøv Duphalac eller Microlax. Det hjelper. Microlax er klyster, og kan brukes av gravide med forstoppelse.

C.D
07-11-2009, 14:19
Ville brukt Duphalac eller Mikrolax ja for å få fart på sakene, så ville jeg forebygd med å spise svisker, plommer eller druer hver dag.

mamzen
18-11-2009, 08:45
Fikk et godt tips hos fødselslege i Spania. Spis to kiwi hver morgen før du spiser frokost. Det hjalp meg veldig, og jeg hadde prøvd lactulose og svisker fra før. Hemmeligjeten er nok at man starter dagen med det, før annen mat. Nå spiser jeg en kiwi hver morgen og magen holder seg bra.

Ivrig:)
18-11-2009, 08:51
Fikk et godt tips hos fødselslege i Spania. Spis to kiwi hver morgen før du spiser frokost. Det hjalp meg veldig, og jeg hadde prøvd lactulose og svisker fra før. Hemmeligjeten er nok at man starter dagen med det, før annen mat. Nå spiser jeg en kiwi hver morgen og magen holder seg bra.

Jeg hadde skikkelig treg mage i begynnelsen av svangerskapet, men fikk også dette tipset i Spania. Har etter det spist 2 kiwi hver morgen så snart jeg står opp, og har ikke lenger problemer med hard mage:glis:

Grøten
18-11-2009, 09:16
Kiwi på morgenen har jeg ikke hørt før, det må jeg prøve!! :jupp:

Leila
18-11-2009, 09:46
-det er også viktig å få i seg nok væske (vann)..

Ung_mor
18-11-2009, 14:14
Tror jeg har prøvd alt nå jeg.. kjerringråd, vært på apoteket 2ganger og helsekost.. Ingen ting hjelper:( JM sa det kunne ha noe med hvordan ungen lå, men har fått noe nytt nå da, skal prøve d...