Vis full versjon : bekkenløsning pga melkeprodukter????
Som kjent så hvet forskere veldig lite om årsaken til att enkelte blir rammet av bekkenløsning i forskjellige grader, og det forskes ganske mye på akkuratt det. Men nå har franske forskere kommet frem til att bekkenløsning kan ha en samenheng med laktose intolleranse, altså en allergi for melkeproduker, og det jeg lurte på var om dere med bekkenplager drikker mye melk, og spiser mye melkeprodukter for og se om det kan ha noen sammenheng her inne på sm.
Selv er jeg veldig plaget med bekkenløsning og må til tider ty til krykker, og jeg er også en veldig stor melkefan, til ett brød måltid går det fort med 3/4 liter melk, jeg drikker milkshake mot halsbrand, har en tid hatt dilla på joggert + da melken man får i seg gjennom mat produkter.
Som kokk så har jeg jo lært en del om laktose intolleranse, og det er jo noe som man i bunn og grunn merker på tarmsystemet, diare ol, men dette skulle vist nokk ikke være av den arten, men att kroppen ikke klarte og hanskes med melken og att derfor bekkenet løsnet, hvis jeg forsto det riktig.
Filifjonk
24-04-2003, 15:45
Jeg har hørt den teorien før, men jeg har veldig liten tro på den. Jeg har nemlig aldri hatt ubehag eller problemer med å fordøye melk. Jeg har sogar tatt en melkeintoleransetest som sier at jeg ikke er intolerant mot melk og melkeproteiner. Tok den da min sønn fikk diagnosen melkeintoleranse. Men bekkenløsning har jeg likevel.. Kan ikke forstå at det går ann å koble melkeintoleranse opp mot bekkenløsning? Det er jo tidligere bevist at hormonene i en gravid kropp er årsaken til at leddbåndene blir løsere og at bekkenløsning inntreffer. De menn som sliter med bekkenløsning og også en forhøyet andel av visse hormoner i kroppen, eller de har leddbåndsskader. Det er vitenskapelig bevist.
Har også fått beskjed om det med hormoner, men er vist ett spørsmål hvorfor folk blir rammet hardere enn andre, og hvorfor det har blitt så mye mer av det osv. Kan jo være på grunn av att før viste de ikke hva bekkenløsning var, så ingen hørte på de gravide når de sa de hadde vondt, eller de bare trodde det var ryggvondt eller noe. Jeg personlig tror kansje det har noe med lifstilen vi lever nå, med mye trokking på asfalt og harde gulv, og lite gåing i naturen ol som det var mer av før. Jeg har iallefall fådt beskjed om og vente lenge til jeg kaster meg på nestemann, og trene masse før jeg gjør det, og gå mye i skog og mark. Håper det har noen innvirkning, er ikke så hypp på og gå med slike plager med en liten en i huset, og jeg beundrer de som gjør det på det sterkeste. Etter spørreundersøkelsen min, virker det iallefall ikke som om melken har noe og si på sm damene:D
Filifjonk
25-04-2003, 16:02
Jeg har fått det motsatte rådet jeg da.. det å holde seg i ro og ikke gå turer i terreng.. I allefall ikke nå som beindelene skurrer mot hverandre. Jeg fikk beskjed om å ta fatt på turgåingen etter fødselen og når bekkenet igjen har stabilisert seg. Dette for å styrke bekkenet. Turgåing nå vil bare gjøre vondt verre har jeg fått beskjed om.
Ja, det var etter fødselen jeg mente, nå skal jeg holde meg i ro og ikke presse bekkenet unødvendig, men etter fødsel og før jeg setter i gang på nestemann skulle jeg trene masse for og styrke bekken og kroppen mest mulig for og forebygge.
Tidligere Bruker
25-04-2003, 19:36
I de 5 andre svangerskapene drakk jeg mye melk.
Men i dette svangerskapet drikker jeg veldig lite.
Så for min del stemmer ikke den teorien. ;)
:mervink:
Jeg har vært fin i ryggen helt til nå...i går trente jeg step og ooops vondt i korsrygg. Får holde meg til roligere ting som gåing som jeg har praktisert hittil.
Det hørtes rart ut det med sammenheng med melk men man vet jo aldri...det er jo så mye som sies om melk ...som at det legger seg stoffer fra homogenisert melk (som trenger gjennom ved pga homogeniseringen-spaltede partikler) flere steder i kroppen dersom man drikker mye melk over tid........men smh med bekkenløsn ...mystisk..men er ingen kostholdsekspert ....skulle likt å lese rapporten!
god helg!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.