PDA

Vis full versjon : Noen andre som er stressa pga vekten?

Ivrig:)
12-11-2009, 14:57
Jeg VET det er et veldig overfladisk spørsmål, men likevel må jeg innrømme jeg blir litt stressa av vekten min og hva den kommer til å vise fremover:flau:

Jeg kan ærlig innrømme at jeg ble ganske stressa av å se hva vekten nå viste 13+5 på vei, og at jeg blir enda mer stressa av tanken på å bikke de slemme, høye runde tallene som befinner seg oppover på vektskalaen. Nå har jeg riktignok et for litt godt utgangspunkt, og har vel aldri kunne skryte på meg å være slank. Men har liksom ett par sperrer oppover på vekten.

Mest sannsynlig vil jeg ikke kunne amme, så jeg slipper ikke "billig" unna med å bli kvitt "bonuskiloene" etterpå heller:stønn:

Er veldig opptatt av både kosthold og trening nå i svangerskapet, men skriver denne tråden i håp om at jeg ikke er den eneste overfladiske gravide som bekymrer seg over vekten sin under graviditeten her på SM :ber:

Og vil gjerne vite hva dere andre gjør for å unngå en stor vektøkning:). Når man har litt å gå på fra før trenger man kanskje strengt tatt ikke å gå opp så mye hvis man klarer å unngå det?

Karianne91
13-11-2009, 12:11
Jeg er på en måte litt stresset, selv om legen sa det ikke gjorde noe.
Jeg er 23 uker på vei og bare gått opp tre kilo. Selvfølgelig er jeg glad for at jeg ikke er en vandrene elefant, men er ikke 3 kilo LITT lite ?

:neglebit:

Veslis
13-11-2009, 12:25
Ivrig: Ja, jeg er veldig bekymra for hvordan det skal gå med vekten min. Jeg hadde en bmi på rundt 35 i utgangspunktet og har slitt lenge med å gå ned i vekt: Samtidig så har jeg måttet endre kostholdet drastisk etter jeg ble gravid siden jeg har levd mer eller mindre ketogent i et par år. Jeg er med andre ord livredd for hva som kommer til å skje med vekta mi nå fremover ... Men jeg kan i grunn ikke gjøre så mye annet enn å spise så sunt som mulig og holde meg i bevegelse. Men det er vanskelig, jeg er jo så fordømrade sulten :p

Karianne91: Det kommer vel helt an på hva utgangspunktet ditt var. Hvis du var overvektig fra før av hadde du jo allerede fettreservene intakt og da er det vel helt greit at du ikke har lagt på deg mer tenker jeg.

Karianne91
13-11-2009, 13:44
Ivrig: Ja, jeg er veldig bekymra for hvordan det skal gå med vekten min. Jeg hadde en bmi på rundt 35 i utgangspunktet og har slitt lenge med å gå ned i vekt: Samtidig så har jeg måttet endre kostholdet drastisk etter jeg ble gravid siden jeg har levd mer eller mindre ketogent i et par år. Jeg er med andre ord livredd for hva som kommer til å skje med vekta mi nå fremover ... Men jeg kan i grunn ikke gjøre så mye annet enn å spise så sunt som mulig og holde meg i bevegelse. Men det er vanskelig, jeg er jo så fordømrade sulten :p

Karianne91: Det kommer vel helt an på hva utgangspunktet ditt var. Hvis du var overvektig fra før av hadde du jo allerede fettreservene intakt og da er det vel helt greit at du ikke har lagt på deg mer tenker jeg.

Jeg er oppe i 56 kilo, så kan ikke akkurat si at jeg er overvektig ;)

snorkle
13-11-2009, 13:50
Klart jeg er. Jeg er jo indoktrinert på at vekt er viktig for damer :knegg:

Men akkurat nå har jeg prøvd å gå opp litt, etter å ha gått ned de første 12 ukene.
Så får vi se.

Jeg vet jeg trenger alle kilonen jeg kan få (ammes ned sinsykt fort). Samtidig har jeg ikke lyst å legge på meg for mye. Men vet at det jeg ikke har fått nå. eler når jeg er halveis. Det kommer i rasende tempo i siste halvdel av svangerskapet. Det er da jeg har pleid og legge på meg.

Viktoriana
13-11-2009, 13:58
Skjønner godt at noen er litt redd for å legge på seg for mye.
Har selv slitt en del med vekten de siste årene og kan ikke legge på meg for mye. Hittil har jeg gått ned 5 kg (på en måned). Sist gang gikk jeg ned 10 kg før jeg la på meg 4-5 mot slutten og endte opp litt lettere etter at snuppa var født enn før jeg ble gravid.
Nå skal jeg være flink med maten og trim og holde øye med vekta. Men som legen min sier det er ikke lov å slanke seg når man er gravid.

Serenade
13-11-2009, 14:06
Jeg har vært rolig, for i 1. svangerskap gikk jeg ikke opp mer enn noen svært få kg, men har begynt å kjenne på angsten nå. Forrige gang var jeg dritkvalm, men denne gangen vil jeg ha mat annenhver time, og må bruke brus eller saft til å få opp blodsukkeret kjapt. Og det kommer mer og mer. Det kommer samtidig som jeg har fått vanskeligere for å spise igjen, og jeg blir kvalmende mett relativt kjapt, men likevel. Nå hadde jeg tilsvarende blodtrykksfall forrige svangerskap også, men innbiller meg at jeg spiste mye mindre likevel. Jeg er bare blitt veid to ganger, og hadde gått ned 300 gram eller noe, men har blitt litt julebrus etter det. :sparke:Jeg har nok kg på kroppen til at jeg er overfladisk nok til å være litt bekymret for evt flere. Jeg får dem lett på, men de går vanskelig av.

Lottii
17-11-2009, 13:32
Jeg er ganske stresset jeg og.
VET det er sunnt å legge på seg under graviditeten, men vil ikke uansett.

Er overvektig, å har veid 20 kilo mer en det jeg gjør nå.
Men får prøve å ikke tenke så mye på det.

Spis normalt og sunnt, vær aktiv, så går man vel bare opp det som er nødvendig.

MakkaPakka
17-11-2009, 15:54
Jeg er på en måte litt stresset, selv om legen sa det ikke gjorde noe.
Jeg er 23 uker på vei og bare gått opp tre kilo. Selvfølgelig er jeg glad for at jeg ikke er en vandrene elefant, men er ikke 3 kilo LITT lite ?

:neglebit:

Hadde ikke stresset med det jeg... er lenge igjen.
jeg er nå i uke 32 og har gått opp 4.8 kg, og jeg veier mindere enn hva du gjør nå..

Leila
17-11-2009, 16:03
-Så lenge en spiser normalt og får bevegt seg litt så bør en ikkje bekymre seg for vekta :)

Altså, propper en i seg med søtsaker og går mye opp så er det kanskje greit å tenke litt på hva man putter i seg, men en må ikkje gå så langt at en blir underernært heller..

Lurer fælt på hva vekta blir etter graviditeten, 33 veker nå og fortsatt 2 kg under utgangspunktet.. jaja