PDA

Vis full versjon : Gravid og rehabiliteringspenger

Millan
24-04-2003, 18:17
Heisann
Jeg har snart gått sykemeldt i ett år på grunn av kronisk bekkenløsning. Etter ett år på sykemelding går jeg over på rehabiliteringspenger siden jeg med opptrening kan bli bedre. Men om jeg er gravid i perioden jeg mottar rehabiliteringspenger, kan de stoppe utbetalingen til meg?

Etter som jeg har forstått er rehabiliteringspenger noe man får om det er mulighet for bedring ved en eller annen form for rehabilitering. For mitt tilfelle er jo kanskje ikke tidspunktet for å forvente bedring akkurat under et svangerskap. Er det noen som har vært borti noe lignende eller vet hvordan systemet fungerer?

Lykke til - til dere alle med voksende mager!!:klapp:

Mica
25-04-2003, 03:02
Du har krav til rehabiliteringspenger så lenge du er i behandling, og det går jeg jo utifra at du får nå. Da spiller det ingen rolle om du er gravid eller ei.

Rehabiliteringspenger gir derimot ikke grunnlag til svangerskapspenger, men hvis du fortsatt er i behandling etter at babyen blir født har du jo fremdeles krav til å motta rehabiliteringspengene.

EB x )
29-04-2003, 01:29
Hei .

Jeg går også på rehablitering, og er gravid.

Det blir ikke stopp i rehabliteringen , men du har ikke krav på svangerskaqpspenger.
Men du kan søke på engangsstøtnaden. Den har du krav på.

Millan
30-04-2003, 14:13
Tusen takk for svar!! :klapp:

Nå ble jeg lettet :)