PDA

Vis full versjon : Jeg kløøør! :(

Solmamma
14-11-2009, 16:16
Lurer på om noen andre er plaget med dette?? etter at jeg ble gravid har jeg klødd og klødd...jeg klør på leggene, under armene og rett under navlen...så jeg nesten blir gal! :mumle: noen som vet hva kan det komme av?

Niobe
14-11-2009, 16:22
:vetikke: Jeg hadde PUPPP i forrige svangerskap, men det kom mye senere i svangerskapet. Det begynte med kløe i området rundt navlen, og ble tilslutt til et nasty utslett over store deler av kroppen. :skummelt:

http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/page/no/pages/sykdom/diagnoser?p_doc_id=42367

popsinune
14-11-2009, 18:25
Jeg har de siste ukene blitt plaget med kløe på hals, bryst og mage.

Det er ikke veldig ille, men merkbart. Jeg smører masse med fuktighetskrem, da jeg synes det hjelper litt.

Marekatt
14-11-2009, 21:17
Jeg klør også mye på leggene og bena spesielt, og kroppen generelt, men det er ikke noe utslett eller noe annet å se. For meg er det mye knyttet til klær som strammer, og jeg er helt overfølsom for stoffer som stikker. Altså; en olabukse i litt feil stoff kan føles hard og ru og kløete, og en ullgenser kan klø igjennom en bomullstrøye...:roll:
Likner det på dette, eller? Jeg har ihvertfall ikke fått noe annet enn medlidenhet som hjelp fra JM eller lege, de har ikke noe å komme med. Det eneste de virker opptatt av er at jeg er obs på at det ikke klør i håndflatene, det kan visstok være tegn på noe skummelt (var det leversvikt, da??)
Så smøring med bodylotion og lette, myke og løse klær er det eneste rådet jeg har.

Solmamma
15-11-2009, 11:11
Tusen takk for svar!! :) Jeg smører meg mye med bodylotion, men det hjelper lite....:( tenkte jeg skulle prøve å få tak i eurax og smøre med det. Det hjelper iallefall mot kløe fra myggstikk og lignende. Kanskje jeg har blitt overfølsom mot parfymerte vaskemidler og lignende...?