Tidl. bruker
24-04-2003, 19:41
Holder på å lage meg en hjemmeside fra home.no, men det går dårlig og jeg er ikke noe flink på data:uff:
Vil noen av dere forklare meg alt fra hvordan jeg lager bakgrunn til bilder.
Ta gjerne med: Først skal du gjøre....... 2så skal du gjøre..... 3og da skal du gjøre........ osv osv. Da skjønner jeg det bedre:uff:
Uansett er det koselig at dere vil "hjelpe" meg med å lage en hjemmeside;)
Hei:) Jeg har hjemmeside på home.noden finner du her (www.home.no/myhra) Jeg er ikke så kjempeflink til og forklare, men jeg skal prøve og forklare mens jeg gjør det selv. Noe vet du sikkert men tar det helt fra innlogging så du ikke går glipp av noen detaljer.
1: først så logger man inn med brukernavn og passord da, og så klikker man på lag hjemmeside, og så klikk her
2:hvis du ser ganske langt oppe på siden står det ny side, skriv hva du vill att siden skal hete der, f.eks Baby, og så trykk på ny side, husk att den skiller mellom store og små bokstaver
3: Så vill det stå øverst på siden: Baby.html er blank. Klikk her for å starte og legge til komponenter. Da klikker du på her
4:Så klikker du på overskrift, og fyller ut de pongtene som er der, f.eks baby, og sentrer tekst, + størrelsen på skriften
5: så trykker du på sideegenskaper
6: trykk på se fargepletter, og velg ut de fargene du vill ha, Du kan også velge forskjellige skrifter ol. Husk og sentrer siden
7: Jeg husker ikke om du har en index side eller lingnende til og begyne med, men for og lage nye sider må man lage en ny link, da trykker du på sett inn ny, også på link, på link skriver du :
I mitt tilfelle blir det da http://www.home.no/myhra/Baby.html blir vell kunn der jeg har myhra du skal skrive noe annet da, husk att har du en bokstav eller tegn feil så vill ikke siden komme opp, trykk lagre, og din nye baby side vill komme til syne:D
8:Så der det står vis så skal du bla ned til baby, og trykke på vis
9: trykk på sett inn ny, også bilde, trykk på velg fra egne bilder, og så på bla igjennom, dobbeltklikk på det bildet du vill ha, så trykker du på last opp, og så klikker du på navnet på bildet når det har blitt lastet opp, hvis du vill att bildet skal være en link til en annen side på nettet kan du fylle ut adressen til den siden nederst og folk vill komme dit ved og trykke på bildet.
Håper det hjalp deg litt iallefall:D