PDA

Vis full versjon : Gravid og Lyskebrokk.

4ever
17-11-2009, 23:53
Noen som har hatt det under graviditet?

Lurer fælt på om det må opereres før eller etter fødsel, kan vel ikke være gunstig å føde med brokk i lysken vel?

Erfaringer noen?

Kari.
16-12-2009, 22:10
Jeg har fått lyskebrokk, så er nå 100% sykemeldt. Har endel smerter, men går helt fint hvis jeg tar det med ro. Å bli stående rett opp og ned, er helt forferdelig.
Har begynt å tenke endel på fødsel og hvordan det skal gå, er veldig redd for at det skal ende i keisersnitt. Har ingen som helst peiling på hvordan det skal gå å føde vanlig med brokken, og lurer på dette selv. Er veldig takknemlig for evt erfaringer her...

Ang operasjon, så har jeg fått beskjed at jeg ikke blir operert så lenge jeg er gravid. Men hvis brokken blir inneklemt, må man operere.

4ever
16-12-2009, 23:48
Hmmm, så fint å høre fra flere. Virker ikke som om det er et problem for så mange :sparke:

Har snakket med jordmoren jeg går til, hun sier bare "det går bra, de gjør ikke noe spesielt, bare følger med den og klemmer den litt inn under fødsel" :rabla: Er ikke så beroliget av det akkurat.
Har fått time for vurdering på Kir. avd 4. Januar, så jeg får høre hva de mener om saken da.

Om det er noe som må opereres ville jeg heller hatt et keisersnitt, hvor de hadde tatt alt samtidig, enn om jeg først må føde, for så opereres etterpå.

Kari.
17-12-2009, 10:00
Vi får holde hverandre oppdatert om hva vi får vite!! Synes heller ikke jeg får noe godt svar, verken her eller der... :whatever:
Spent på hva de sier til deg den 4. Når har du termin?

4ever
17-12-2009, 12:59
Ja, får bare avvente å se. Men den er ganske så ubehagelig nå, og blir vel ikke bedre med ukene som det blir større trykk :sukk:

Vi får holde kontakten :)
Jeg har termin 24. Februar